שביתה בכפר ג'ש בעקבות רצח הנערה יארה איוב בת ה-16

המשטרה הודיעה אמש (שני) כי מצאה את גופתה של יארה איוב, תושבת ג'ש (גוש חלב) בת 16 שנעדרה שלושה ימים ושלפי החשד נרצחה. הגופה נמצאה מוקדם יותר היום, ובהמשך זוהתה על ידי בני משפחתהגבר בן 28 מגוש חלב נעצר בשבת בחשד למעורבות בפרשה, ובית המשפט האריך את מעצרו עד יום שלישי. גבר נוסף, בן 53, נעצר הערב והובא היום לדיון בהארכת מעצרו. על פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.

2018-11-27_200847

יארה איוב, הנערה שנרצחה (צילום: אל אתיחאד)

מועצת הכפר הכריזה כי מחר יושבתו מוסדות המועצה לאות אבל. בשבת קיבלה משטרת צפת הודעה על היעדרותה של איוב, תלמידת י"א, והחלה לחפש אחריה. עדים דיווחו כי היא נראתה בפעם האחרונה במאפיית הכפר, ביום שישי אחר הצהריים.

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת), אמרה בעקבות הודעת המשטרה: "עוד אסון מכה בנו. גופתה של יארה איוב, צעירה בת 16, נמצאה לפני זמן קצר לאחר שעקבותיה נעלמו בסוף השבוע. מהרגע שיארה נעלמה אני עם היד על הלב. פרטי האירוע טרם התבררו, אבל ברור כבר שמדובר ברצח אכזרי ביותר. זהו אסון מזעזע שאי אפשר פשוט לעבור לסדר היום". חברת הכנסת קראה למשטרה לנקוט את כל הצעדים הדרושים כדי להעמיד לדין את האחראים למעשה.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) הוסיף כי "מחריד לחשוב שיארה נרצחת ימים ספורים אחרי שהקואליציה הבהירה בדיוק מה היא חושבת על אלימות נשים, בהפלתה את הצעת החוק להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא". "בזמן שהממשלה עסוקה בחלוקת נשקים לכל מי שמבקש, כשהמשטרה מתעלמת מהנשק ולא מגישה כתבי אישום, נשים ואנשים משלמים בחייהם. הגיע הזמן לשים סוף לפוליטיקה הצינית ובעיקר לשים סוף לאלימות הרצחנית", הדגיש ח"כ עודה.