שבוע שני של הפגנות נגד היוקר והשחיתות השלטונית ברחובות ביירות

שבוע שני של הפגנות נגד היוקר והשחיתות השלטונית ברחובות ביירות. הבוקר (ראשון) התייצבו מאות מפגינים במרכז בירת לבנון כדי למחות נגד יוקר המחייה, השחיתות השלטונית והרס הסביבה.

באמצעות הרשתות החברתיות, פעילים במחאה האזרחית קראו להגיע בשעה 11:00 לכיכר השאהידים. לאחר כשעתיים פרצו עימותים עם המשטרה לאחר שזו ניסתה ללא הצלחה לעצור את המוחים. כמה מפגינים נפצעו קל ואחדים נעצרו. יצוין שלהפגנה הצטרפו גם פעילים קומוניסטים. אך ארגון החיזבאללה מתח ביקורת קשה על המפגינים בטענה שהקריאה "למאבק בשחיתות השלטונית" כוללת גם את התנועה השיעית.

2018-12-23_195355

השחיתות של ראשי מפלגות הממסד בלבנון. קריקטורה שהופצה ברשתות החברתיות לקראת ההפגנה שנערכה הבוקר במרכז ביירות

אלפים מחו ביום ראשון שעבר במרכז ביירות נגד יוקר המחייה והשחיתות השלטונית ובראשם מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הלבנונית, חנא ח'ריב. ההפגנה יצאה מרחבת הבנק המרכזי בשכונת חמרה וצעדה לעבר מרכז העיר. המפגינים הניפו דגלים אדומים, דגלי לבנון וכרזות בהן נכתב "די לשלטון המושחת".

בתום ההפגנה נערכה עצרת במהלכה מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית דרש העלאת שכרם של העובדים, הנהגת מערכת מס צודקת ופרוגרסיבית, ביטול הסודיות הבנקאית, מוסד לביטוח סוציאלי מתפקד והקמתן של תחנות כוח חדשות בבעלות חברת החשמל הממלכתית. עוד הודיע ח'ריב כי "מדובר במחאה ראשונה בסדרה של מחאות והפגנות".