שבוע שני של אלימות כלפי מפגיני השלום של 'קול אחר' בעוטף עזה

שבוע שני של אלימות כלפי פעילי השלום של קול אחר בעוטף עזה המפגינים מדי יום שישי בצומת יד מרדכי. ביום שישי האחרון, בעת שהמפגינים עמדו בצומת, הגיעו למקום חמישה אנשים, שככל הנראה הם בני משפחה, יצאו מרכבם, התעטפו בדגלים וניסו לקחת מידיהם של הפעילים את שלטים כדי לקרוע אותם. חרף התנגדות פעילים הצליחו הבריונים הצליחו לקרוע כמה כרזות.

2018-04-22_200844

מפגיני השלום בצומת יד מרדכי שבקרבת הגבול עם רצועת עזה (צילום: קול אחר)

"כל זה קרה תוך כדי הטחת קללות וגידופים וכל מי שניסה למנוע את הפרובוקציה האלימה נתקל בכוח פיזי שכלל משיכות ודחיפות. התוקפים עסקו גם בצילום 'הבוגדים' למען פרסום תמונותיהם ברשת", מסרה אחת הפעילות.

אחד מאנשי קול אחר שעומד כל שבוע בצומת וגם מנסה לשוחח עם אנשים שלא מסכימים הפך למוקד העיקרי של האלימות. תוך כדי הטחת קללות נגנבו הטלפון הנייד והמשקפיים שלו וגם תלשו וזרקו את מכשיר האינסולין שנשא על גופו. יצוין שרק לאחר דקות ארוכות התערבו השוטרים שעמדו בצומת והצליחו להפריד את שתי הקבוצות. השוטרים לא גרשו את המתפרעים ואף לא עצרו אותם.

ביום שישי לפניכן, 13 באפריל, ולקראת סוף ההפגנה הגיע למקום מכונית עם בריונים. הם השליכו שני נפצים בצד הצומת בו עמדו מספר פעילי קול אחר. לאחר מכן, עברו אל הצד השני, במקום שהפגינו רוב הפעילים וזרקו נפץ נוסף שהתפוצץ מתחת לרכב שחנה במקום.
בעקבות ריבוי מעשי הבריונות והאלימות חברי קול אחר קראו "תצטרפו אלינו בשבוע הבא כדי להעביר את המסר זכותנו לדרוש חיים שקטים וחיים של כבוד לכל מי שחי באזור זה גם פלסטינים וגם אנשי שלום. כל מי שלא מסכים איתנו מוזמן לבוא ולשוחח. אך אלימות? לא ולא. מנסים להפחיד ולהשתיק אותנו, אך הם לא יצליחו. להתראות ביום שישי הבא בצומת".

קול אחר בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/OtherVoiceSdeortGaza