שבוע לשביתה ללא הגבלת זמן של הסגל הזוטר במכללת ברית ברל

הסתיים השבוע הראשון של השביתה בה לוקחים חלק כ-500 מרצים בבית ברל. השובתים, מרצי הסגל הזוטר, שייכים למגזר המוגדר על ידי המעסיק כ"מרצים בשעות אפקטיביות" המפוטרים מדי שנה, ללא בטחון או קביעות, ללא ימי מחלה או חופשה, בשכר נמוך ורחוק מזה של מרצים במוסדות להשכלה גבוהה אחרים. המרצים מנהלים מו"מ זה שנתיים והגיעו כבר להסכמות אבל עכשיו הנהלת המכללה והאוצר תוקעים את ההסכם.

2017-10-27_155351

כבר בשבוע שעבר הודיע ועד הסגל הזוטר במכללת בית ברל  המאוגד בכוח לעובדים, שלא יפתח  את שנת הלימודים האקדמית. יצוין שזו שביתה ללא הגבלת זמן. המרצות והמרצים השובתים מהווים כ-60% מסגל ההוראה במכללה.

"לעוול כלפי סגל ההוראה שני אחראים ברורים", מסר הלל רומן, חבר הוועד ומרצה בפקולטה לאמנות, "הנהלת המכללה ידעה היטב כי כל הסכם יחייב את הסכמת ות״ת – הוועדה לתקצוב להשכלה הגבוהה, ניהלנו מו”מ ארוך ששם קץ לעיוותים של שנים. עתה כשות"ת מסרב לאשר, ממאנת ההנהלה להיאבק על מימוש ההסכם. מקרים דומים אירעו במכללות אחרות – שנקר, האקדמית תל אביב-יפו. גם שם סירב ות״ת , אך שם, הליכה משותפת ונחושה של  המרצים וההנהלה הובילה למימוש ההסכמים. ההנהלה שלנו מסרבת למהלך כזה, ובעצם גוזרת על הסגל כי שנתיים של מו״מ ירדו לטמיון ותנאי ההעסקה הפוגעניים ימשכו. גורם אחראי נוסף הוא ות״ת. לטענת ות״ת ייהנה הסגל מתוספות שכר גבוהות מדי כתוצאה מההסכם. בוודאי שמדובר בקפיצת שכר… מדובר הרי בשינוי דרמטי הנותן מענה לשנים של עושק".

במכללת בית ברל לומדים כ-4,200 סטודנטים בתכניות מלאות לתואר אקדמי (בחינוך) ולתעודת הוראה ולמעלה מ-5,500 סטודנטים בתכניות לימודי תעודה. "המכללה נבחרה להוביל, יחד עם סמינר לוינסקי, את המעבר של המכללות להוראה למעמד של מכללות אקדמיות. זאת, מתוך 22 מכללות", הדגישה ד"ר אורנה דונת חברת וועד נוספת ומרצה בפקולטה לחברה ותרבות. "מצער לגלות כי עבור הנהלת המכללה השינוי בסטאטוס האקדמי כרוך בהשארה מאחור של סגל ההוראה הזוטר המהווה נדבך חשוב כל כך בהצלחת המוסד. אנו תקווה כי נשיאת המכללה תשלים את מהלך המעבר לות״ת שהתחילה ותעמוד מאחורי הסכם שכבר הסכימה עליו".