שבוע לאחר תקיפת ח"כ כסיף בידי שוטרים: פעילים שבים להפגין בשייח' ג'ראח

שבוע לאחר התקיפה הברוטלית של ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) בהפגנה נגד הכיבוש בשכונת שייח' ג'ראח הפלסטינית שבמזרח ירושלים, מחר (שישי) שבים הפעילים למחות במקום. "אחרי מחאה גדולה וחזקה בשישי האחרון, וניסיונות דיכוי אלימים של המשטרה, אנחנו חוזרים בכל הכח לשייח' ג'ראח", נמסר.

"ארגוני המתנחלים בתמיכת ממשלת ישראל מנסים לגרש מאות משפחות פלסטיניות מירושלים, בשייח' ג'ראח ובסילוואן. בחודשים הקרובים איום הפינוי מרחף מעל שמונה משפחות בש'ייח ג'ראח המונות 90 אישה ואיש מתוכם 27 ילדים, ועוד עשרות משפחות נוספות נמצאות בהליכי פינוי", הדגישו.

מאות השתתפו ביום שישי האחרון, בהם פעילי חד"ש ומק"י, בהפגנה השבועית בשכונה נגד פינוי משפחות פלסטיניות מבתיהן לטובת מתנחלים. לאחר שהמפגינים סיימו לסייר בין בתי המתנחלים בשכונה, הם ביקשו לחזור לפארק שבו נערכת בדרך כלל ההפגנה. אז, כוח יס"מ חסם את דרכם והחל לפזרם בכוח תוך דחיפות ושימוש ברימוני הלם. כסיף סיפר כי ניסה להרגיע את הרוחות.

"ראיתי שהשוטרים מתחילים להשתולל, הלכתי כדי למנוע את ההשתוללות ומישהו שלא יכולתי לראות העיף לי אגרוף לפנים", מסר לעיתונאים, "צעקו להם שאני חבר כנסת וזה לא עניין אותם. הם הפילו אותי והמשיכו להכות אותי גם כשהייתי על הרצפה. הם גם קיללו תוך כדי". האירוע תועד בווידאו (ר' קישור בידיעה זו) והתיעוד פורסם ברשתות החברתיות. לדברי כסיף, השוטרים גם מנעו ממנו לקבל טיפול רפואי. "המשטרה מגנה על מתנחלים שמשתלטים על בתים של אנשים חפים מפשע. בושה וחרפה", הדגיש.

 

ההפגנה, מחר, בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/994855387987349

 

עוד בנושא:

פונה לבית חולים: ח"כ כסיף הותקף בידי שוטרים בהפגנה נגד הכיבוש בשייח' ג'ראח

 

סרטון – שוטרים תוקפים אחה"צ את ח"כ כסיף בשייח' ג'ראח:

https://www.facebook.com/Alittihad44/videos/515617552786079

 

סרטון – ח"כ כסיף נואם בשייח' ג'ראח לפני תקיפת השוטרים:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/2887971501485247