רשות השידור מסרבת לשדר תשדיר של בצלם

 

רשות השידור מסרבת לשדר תשדיר של בצלם ברשתות קול ישראל כך פורסם

אמש (שלישי) באתר "אייס". בפרסומת אמורים להקריא שמות של ילדים פלסטינים, תושבי רצועת עזה, שנהרגו במהלך מבצע צוק איתן. בשבוע שעבר פנה הארגון לשפ"מ, החברה הזכיינית שמשווקת ומוכרת זמן אוויר לרשתות קול ישראל, וביקשה לרכוש זמן פרסום ברדיו עבור פרסומת שכבר הופקה בה יוקראו שמות ילדים פלסטינים שנהרגו בשבועיים האחרונים. מנכ"ל רשות השידור יוני בןמנחם החליט לדחות את הבקשה ולאסור את שידור הפרסומת.

2014-07-23_192229

ילדה כפי שצולמה אתמול (שלישי) בביתה המופצץ במחנה הפליטי שאטי שברצועת עזה (צילום: אקטיבסטילס)


בעקבות כך הגיש מנכ"ל בצלם חגי אלעד ערר למנכ"ל הרשות, בו ביקש בכתב לשדר את הפרסומת בטענה כי מדובר ב"פסילה שלא כדין". בתשובה שקיבל אלעד, כתב לו בןמנחם: "בחנתי שוב את הפרסומת שנתבקשתי על ידיכם ומצאתי כי על אף שהיא כולל עובדות, הקשר הדברים הינו שנוי בחלוקת פוליטית וכן לדעתי לא ניתן לשדרה". במצב כזה יכול בצלם להגיש ערר לוועדת ערר באמצעות יו"ר הרשות אמיר גילת.

מבצלם נמסר כי "בהפצצות בעזה נהרגו עד כה יותר מ-600 בני אדם, בהם יותר מ-130 ילדים, אולם התקשורת בישראל נמנעת באופן שיטתי לדווח עליהם באופן ענייני. בלית ברירה, פנינו לקול ישראל על מנת לפרסם ברדיו תשדירים בתשלום, בהם מוקראים חלק משמות הילדים הרבים שנהרגו במבצע. הרדיו סירב להשמיע את התשדירים בנימוק שהקראת שמות ילדים פלסטינים שנהרגו בעזה היא 'שנויה במחלוקת' פוליטית. אבל זו בעצמה טענה פוליטית, שמשתיקה ומעלימה את הפגיעה העצומה באזרחים פלסטינים בעזה". בבצלם הוסיפו כי "אנחנו משוכנעים שהציבור בישראל מעוניין לדעת ומסוגל להכיל את המידע הזה, גם בתקופה קשה זו, ושהתקשורת תמעל בחובתה אם לא תספק לציבור את התמונה המלאה".

יצוין שלאחר שנפסל התשדיר של בצלם, שודר תשדיר של חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, בראשות ח"כ לשעבר הימני קיצוני, פרופ' אריה אלדד. התשדיר משבח את פעילות צה"ל בעזה.