רן ארז: עוז לתמורה לא מופעלת בחינוך המיוחד, במפתנים ובבתי הספר כנסייתיים

"נמשכת הסחבת בנושא אי הפעלת רפורמת 'עוז לתמורה' בבתי הספר של החינוך המיוחד, מפתנים ובתי ספר כנסייתיים. בשל אי הפעלת הרפורמה, מקופחים מורים ותלמידים רבים באותם בתי ספר", כך מסר ביום שישי האחרון יו"ר ארגון המורים העליסודיים, רן ארז. עוד הוא כתב באגרת שפורסמה באתר הארגון כי "משרד החינוך טוען שהאשמה היא במשרד האוצר שאיננו מתקצב את הפעלת הרפורמה בבתי ספר אלה. קבעתי פגישה עם שר האוצר משה כחלון, על מנת לפתור את הנושא. אם ניתקל בהמשך הסחבת, לא יהיה מנוס מלהפעיל את סכסוך העבודה עליו הכרזנו בנושא".

2018-09-30_155826

רן ארז עם חברים: מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, ושר החינוך נפתלי בנט (צילום: ארגון המורים)

יצוין שהארגון הכריז סכסוך עבודה בנושא שבועיים לפני תחילת הלימודים בעקבות אי הפעלת רפורמת "עוז לתמורה" בבתי הספר בחינוך המיוחד, במפתנים מסגרות נוער לתלמידים שנשרו ממערכת החינוך ובבתי הספר הכנסייתיים בהם לומדים רבבות תלמידים.

בחודש מרץ האחרון נחתם הסכם שכר חדש, שהוא למעשה חידוש של הסכם "עוז לתמורה" השנוי במחלוקת, בין ארגון המורים למשרדי החינוך והאוצר, שיהיה תקף עד פברואר 2020. על פי ההסכם, המורים התחייבו ל"שקט תעשייתי" ובתמורה המשרדים העלו את שכר המורים הוותיקים ב-800 שקלים בחודש, שגם יקבלו מענק חדפעמי בסך אלף שקלים. כמו כן, יוקצו 12 מיליון שקלים לקרנות ההלוואות, המצוקה וימי המחלה של המורים. יצוין שיישום ההסכם בחינוך המיוחד לא נידון במסגרת חידוש ההסכם.

בתום שנת הלימודים הנוכחית צפוי לפוג תוקפו של הסכם השכר של הסתדרות המורים ("אופק חדש"), אשר מאגדת את הגננות ומורי בתי הספר היסודיים וחלק מחטיבות הביניים. לקראת חידוש ההסכם התחדש לאחרונה המו"מ בין הצדדים.