רכש חדש של ההסתדרות: קצין צה"ל שהתגייס להסברת הכיבוש בעולם

קצין צה"ל, שבמשך שנים עסק בהסברת הכיבוש ומדיניותה התוקפנית של ישראל עבור העיתונות הזרה, פיטר לרנר, מונה למנכ"ל האגף לקשרי חוץ של ההסתדרות. על כך מסר האתר ההסתדרותי "דבר". השבוע טסו יו"ר האגף אביטל שפירא ולרנר לג'נבה, לוועידה השנתית של ארגון העבודה העולמי.

2019-06-20_200807

לרנר (45) שירת במשך שנים רבות בצבא עד לשחרורו בגיל 43. הוא שימש כדובר צה"ל לתקשורת העולמית. "לאורך כל הקריירה הצבאית שלי התעסקתי בקשרי חוץ, מדיה ודוברות. הייתי תמיד גשר בין ישראל והעולם. ידעתי שזאת תהיה הפסגה של הקריירה הצבאית שלי ופרשתי בדרגת סגן אלוף ב-2017", מסר.

מאז שחרורו מצה"ל הרצה לרנר במקומות שונים בעולם וכתב מאמרי דעה בסוגיות ביטחוניות ופוליטיות – בהם תמיד הגן על הכיבוש על מדיניות ממשלת הימין. את ההיכרות עם המחלקה הבינלאומית ערך עוד בתפקידו הצבאי. את שפירא, מנהלת המחלקה, הכיר כשתדרך משלחות של איגודים מקצועיים שאירחה. לאפשרות לעבוד בהסתדרות נחשף לפני כחצי שנה כשיצר עמו קשר מנהל הפרישה של צה"ל לגבי פניה של האגף לקשרים בין לאומיים.

יצוין שמזה עשרות שנים ההסתדרות פועלת כשליחת של כל ממשלות ישראל – גם ממשלות הימין הקיצוני, ומגנה על המשך הכיבוש של השטחים הפלסטינים. ההסתדרות פועלת בתיאום עם משרד החוץ וגורמים ממלכתיים נגד תנועת החרם על ישראל ובייחוד נגד החרם שהטילו איגודים מקצועיים רבים בעל העולם על תוצרת ההתנחלויות. זאת, למרות שההסתדרות סגרה את סניפיה בהתנחלויות לפני שנים רבות והפסיקה לפעול בהן.