רכבת ישראל וחברת ארקיע: סכסוכי עבודה הוכרזו בענף התחבורה

סכסוכי עבודה הוכרזו על ידי ההסתדרות בענף התחבורה ברכבת ישראל ובחברת התעופה ארקיע. לדברי ועד עובדי הרכבת הסכסוך הוכרז לאחר החשיפה לפיה ההנהלה עושה שימוש במערכת האיכון החדשה שהוטמעה בקטרים ככלי למעקב אחרי העובדים ולצרכים ענישתיים. עוד הם טוענים כי ההנהלה נוקטת בצעדים חדצדדיים תוך שהיא מתעלמת מנציגות העובדים.

2018-10-18_182830

בין היתר מסרו נציגי העובדים בהודעתם על סכסוך העבודה כי הוועד וההנהלה נקלעו למבוי סתום במשאומתן להסדרת נושא תיק הפקח. הם דורשים גם לאפשר תפקידים חלופיים ולפתוח אפשרויות קידום לקופאי הרכבת. סוגיה נוספת נוגעת להסדרת מעמד עובדים ותיקים לעניין עמידה בתנאי הסף של תעודת הבגרות ביחס לתפקידים שונים. כללו של דבר, טוענים העובדים, נעוץ בחוסר תום לב לכאורה מצד הנהלת החברה במערכת יחסי העבודה בחברה.

כאמור, ההסתדרות אשרה את סכסוך העבודה שהכריזו טייסי ארקיע. לדברי הטייסים מדובר ב"משבר הכי גדול שחוו מול ההנהלה". זאת, על רקע מהתאמת תקנות הטיס בישראל לסטנדרטים בינלאומיים, שיכנסו לתוקף בסוף החודש. אלה ההנחיות המנוחה החדשות לצוותי האוויר שאמורות לשנות בצורה דרמטית את דפוסי העבודה בחברות התעופה הישראליות.

בעוד שבחברות התעופה בישראל נערכו לשינויים הדרמטיים, האחרונה שבהן היא אל על שהצהירה בתחילת השבוע שנמצאת במשא ומתן מתקדם עם טייסיה, בארקיע קיים נתק מוחלט בין הטייסים לבין ההנהלה. יצוין, כי הבנות בנושא נחתמו בין הטייסים להנהלות בחברות כאל וישראייר.