רופאים לזכויות אדם גינה את ניסיון החמאס להעביר חומר נפץ באמצעות חולת סרטן

רופאים לזכויות אדם (רל"א) רואה בחומרה רבה את ניסיון החמאס להעביר חומר נפץ באמצעות חולת סרטן. לדברי הארגון "חשוב לציין כי השימוש בחולים ובמצוקתם הינו פסול כי הוא מוביל לפגיעה בכלל החולים הנזקקים לטיפול שאינו זמין ברצועת עזה, בהם כאלה הסובלים ממחלות קשות ונלחמים על חייהם.

2017-04-25_161643

ברצועת עזה נמצאים חולים בין הפטיש לסדן בין לחצים של השב"כ לשיתוף פעולה מודיעיני עם ישראל, ובין לחצים של החמאס להשתמש ביציאתם של חולים לטיפול רפואי להעברת מידע, חומרי נפץ או כסף. "שני הצדדים לא נרתעים מלנסות לנצל את האוכלוסייה המוחלשת ביותר, ושוחקים עד עפר את העקרונות הבסיסיים ביותר הן של יחס אנושי לחולים, והן של רפואה בעת קונפליקט", הדגישו ברל"א.

בשבוע שעבר הודיעה ההשב"כ הודיע אותרו חומרי נפץ בכליהן של שתי נשים פלסטיניות מעזה, אחת מהן חולת סרטן. החומרים התגלו בשפופרות של חומר רפואי אותו נשאו הנשים, שנכנסו לישראל בהיתר כדי שאחת מהן תוכל לקבל טיפול רפואי למחלתה.

בבדיקה של אנשי רשות המעברים במעבר ארז התגלו חומרי הנפץ, וחבלן של המחוז הדרומי במשטרה טיפל בהם. בשב"כ לא פירטו מה היה היקף חומר הנפץ שנתפס, אך ציינו כי הכמות הספיקה לבניית מטען חבלה. שתי הנשים נעצרו ונלקחו לחקירה בשירות הביטחון הכללי, והן נחקרו, בין היתר, האם ידעו על העברת חומרי הנפץ בתוך הציוד הרפואי.