רוסיה חשפה כי ארה"ב פורסת כוחות מיוחדים וציוד צבאי בגבול עם ונצואלה

משרד החוץ הרוסי הודיע בצהריים (שישי) כי ארצות הברית פורסת כוחות מיוחדים וציוד צבאי ליד וננצואלה. עוד מסרה דוברת המשרד, מריה זחרובה כי ארצות הברית ומדינות ברית נאט"ו עורכות דיונים בנוגע לאופן בו תחומש האופוזיציה בוונצואלה. לדבריה "המצב בוונצואלה הגיע לנקודת רתיחה. מחר צפוייה פרובוקציה נגד ממשלת ונצואלה בגבולה עם קולומביה. הפרובוקציה היא ביוזמת הממשל האמריקאי ובניצוחו". הכוונה היא ליצור התנקשויות בגבול בין תומכי הימין לכוחות הביטחון "יהיה זה התירוץ להתערבות צבאית אמריקאית".

2019-02-22_172142

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, אתמול, בנאום טלוויזיוני (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

מנהיג הימין הפרואמריקאי בוונצואלה, שהכריז על עצמו נשיא המדינה בעידודה של ארה"ב, חואן גואידו, עזב אתמול את הבירה קרקס בדרכו לגבול עם קולומביה "כדי להכניס סיוע ההומניטרי" במסגרת הפרובוקציה האמריקאית. הוא הצהיר כי הוא יעשה כל מאמץ כדי להתנגד להחלטת ממשלת הנשיא ניקולס מדורו ולהכניס את "הסיוע ההומניטרי" שמחכה בצדו הקולומביאני של הגבול.

מדורו אמר אתמול בנאום טלוויזיוני כי הוא שוקל לסגור את הגבול עם קולומביה וכי הוא סגר את הגבול עם ברזיל כדי למנוע את כניסת הסיוע למדינה. הממשלה הודיעה כי חיילים יוצבו במעברי הגבול כדי למנוע כל הפרה של הריבונות הטריטוריאלית. בנאום שנשא בטלוויזיה אתמול אמר מדורו כי הסיוע שנשלח לארצו הינו פרובוקציה ולכן החליט לסגור את הגבולות. "אני לא רוצה לנקוט צעדים כאלה, אבל אני שוקל אותם, סגירה מוחלטת של הגבול עם קולומביה".