רוב תושבי נצרת עילית בחרו ב'נוף הגליל' כשמה החדש של העיר

שמה של העיר נצרת עילית ישונה ל"נוף הגליל", זאת לאור תוצאות המשאל שפורסם אתמול (שישי), בו לקחו חלק כ-10,242 תושבים. שמה של נצרת עילית ישונה לנוף הגליל, לאחר ש8,059 הצביעו בעד השינוי. 2,055 תושבים הצביעו נגד ו-128 קולות נפסלו. סגן ראש העיר, ד"ר שאוקי עואודה (חד"ש), מסר "זהו הישג לתושבי העיר היהודים והערבים. במיוחד כי השם החדש מאחד בין כולנו ואין לו קונוטציה דתית או עדתית". לדבריו כ-90 אחוז מהמצביעים הערבים שלקחו חלק במשאל תמכו בשם שנבחר.

2019-06-22_165027

עיריית נצרת עילית (צילום: ויקידפיה)

העירייה הסבירה את הסיבות לשינוי שם העיר בכך שנצרת עילית מעולם לא קיבלה שם משלה, ובישיבת הממשלה שבה הוכרז על הקמתה במארס 1959 במטרה "להשיג רוב יהודי בגליל" עלו כמה הצעות לשם העיר, אך נקבע כי תתקבל החלטה במועד מאוחר יותר. כעת שליש מתושבי העיר הם ערבים.

בהודעה ששלחה השבוע העירייה נכתב עוד כי השם הזמני נעוץ בקרבה הגיאוגרפית לנצרת. "השם יצר בלבול בין שתי הערים. התוצאה של הבלבול: רוב תושבי מדינת ישראל סבורים כי נצרת עילית היא שכונה של העיר נצרת. גם שרים, חברי כנסת ואפילו ראש ממשלה ונשיא המדינה טועים וקוראים לעיר נצרת. תפיסת העיר כשכונה של נצרת פוגעת ביכולת לייצר זהות לעיר, מיתוג ושייכות", נכתב בהודעה.

בעקבות שינוי השם, אמר חבר הכנסת יוסף ג'בארין (חד"ש): "טוב שמשנים השם בנצרת עילית. נצרת יש רק אחת והיא נצרת הערבית אחד המקומות הכי חשובים בעולם. נצרת עילית הוקמה על אדמות שהופקעו מהתושבים הערבים, והושקעו בה משאבים מוגברים כאשר נצרת נשארה מאחור בכל מדד חברתיכלכלי. יש לוודא שלא מדובר בשינוי שיעמיק האפליה והפערים הכלכליים בין שתי הערים".