רוב מוחץ של המועצה האקדמית במכללת ת"א-יפו מתנגד לפיטורי מרצים

מספר רב של חברי המועצה הביעו אקדמית במכללת ת"איפו הביעו אמש (חמישי) דעה ברורה כי ההחלטות שנלקחו על ידי הנשיא והוועד המנהל, הפסקת הרישום לשנה א' של בית הספר לממשל וחברה לתואר ראשון (חברה ופוליטיקה) וסגירת המעבדה הפיזיולוגית, נלקחו שלא בסמכות שכן אלו החלטות בעלות משמעות אקדמית מהותית ועל פי תקנון המכללה ותקנון מל"ג היו צריכות לבוא קודם לדיון והחלטות של המועצה האקדמית.  טענות אלו נתמכו על ידי חוות דעת משפטית ברורה מאת עו"ד אשר דובב, ראש המחלקה לענייני אקדמיה במשרד הרצוג פוקס נאמן, חוות דעת שהועברה לנשיא פרופ' שלמה בידרמן.

2018-04-27_152713

הנשיא שמע את דעתם של חברי המועצה האקדמית והגיב בשלילה מוחלטת תוך חזרה על טענתו שלפי דעתו ולפי הייעוץ המשפטי שקיבל החלטות אלו הן "כלכליות טהורות" ולכן אינן בסמכות המועצה האקדמית אלא רק בסמכות הוועד המנהל.

יצוין שחברי המועצה ביקשו להעלות להצבעה הצעה שאומרת שההחלטות על הסגירה הן בסמכות המועצה האקדמית ומציעה למנות מיד וועדת אדהוק של המועצה כדי לדון בקשיים ובאלטרנטיבות האקדמיות הן לגבי בית הספר לממשל וחברה והן לגבי המעבדה הפיזיולוגית.  

פרופ' בידרמן הודיע שאינו מוכן להעלות הצעות אלו להצבעה שכן "אינן בסמכות המועצה האקדמית" ובהמשך הודיע מיד על נעילת הישיבה וקם יחד עם שאר חברי ההנהלה ויצא מהחדר.  רוב חברי המועצה נשארו, הודיעו על פתיחה מחדש של הישיבה והצביעו ברוב מוחץ בעד הצעת ההחלטה. "לצערנו, הנשיא ממשיך בהתנהגותו הלעומתיתללא כל נכונות לשיח או דיון אמתי עם חברי הסגל בכלל ועם חברי המועצה האקדמית בפרט", מסר אחד ממשתתפי הישיבה.

עוד על המאבק במכללת ת"איפו בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 3):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018break/04/G16_2018.pdf