רבים ליוו את מנהיג המאבק באל-עראקיב בעת כניסתו לכלא מעשיהו ברמלה

רבים ליוו אתמול (שלישי) את השייח' סיאח' אבו מדיעם, מהפעילים הבולטים בנגב במאבק הקרקעות שמנהלים הערביםבדואים, בעת כניסתו לכלא מעשיהו ברמלה לריצוי עונש מאסר של 10 חודשים. אבו מדיעם, תושב הכפר אלעראקיב, הוא המנהיג הבדואי הראשון שירצה עונש מאסר בגלל מאבקו על הכרת המדינה בבעלות על הקרקעות בנגב. בין הבאים בשיירה שיצאה בשעות הבוקר מהעיר רהט: יו"ר ועדת המעקב העליונה של האוכלוסייה הערבית בישראל, מוחמד ברכה; יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) וח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת).

2018-12-26_194540

השייח' סיאח אטורי (ראשון מימין) וח"כ דב חנין (ראשון משמאל) בעת ההפגנה שנערכה אתמול מול בית הכלא ברמלה (צילום: זו הדרך)

על כך מסר ח"כ חנין: "בזמן שכולנו מדברים על בחירות, נכנס הבוקר למאסר אדם בן 70 כשכל פשעו הוא עמידה נגד הריסת הכפר בו נולד וגדל, כפר שהמדינה מסרבת להכיר בו. הבוקר ליוויתי לכלא את שייח' אטורי, מנהיג הכפר אלעארקיב. מקומו לא בכלא אלא על אדמתו. שייח' סיאח נולד על אדמות הכפר בשנת 1949: גדל בו, נישא בו ושם נולדו ילדיו ונכדיו. בשנת 2010, נהרס הכפר לחלוטין עלידי המדינה ומאז ועד היום, שב ונהרס 136 פעמים. כל זאת כאשר בעצם הדיון המשפטי בעניין הבעלות על אדמות הכפר רק התחיל. המלחמה הזאת מנוהלת כדי להתיש את אטורי ובני משפחתו, כדי שהם יעזבו את אדמתם. הניסיון הזה נכשל ולכן מכניסים אותו עכשיו לכלא. הוא הורשע ב'הסגת גבול', 'פלישה לאדמות מדינה' וב'הפרת הסדר הציבורי'".

ח"כ חנין הדגיש ש"לנגב לא יהיה עתיד כל עוד המדינה תמשיך לראות באזרחים הבדואים אויבים שיש להילחם בהם. צריך להכיר בכפר הזה כצעד ראשון בשינוי כולל. עתיד הנגב טמון בשוויון לכל תושביו, היהודים והערבים".