רבבות תושבים בערים גדולות מצאו הבוקר מסר של הרשימה משותפת: 'דרוש שותף'

רבבות תושבי תל אביביפו, ירושלים וחיפה, שיצאו הבוקר (שישי) מבתיהם מצאו מודעה סמוך לתיבות הדואר שלהם ועליה הכיתוב "דרוש/ה שותפ/ה". לא מדובר בדייר חדש הצפוי בבניין. מאחורי המהלך עומדים פעילי הרשימה המשותפת, הקוראים לשותפות יהודיתערבית.

עשרות מתנדבים יצאו הלילה לתלות את מודעות הקמפיין. אחד מהם, פעיל בנק"י סהר יהלום, דיווח מהשטח כי "אנשים קודם כל קוראים, ואז צוחקים טיפה, ואז מתחילים לדבר בצורה קצת רצינית יותר על המסרים שלנו ועל גזענות. השותפות שאנחנו מציעים היא שותפות של מאבק, למען עתיד משותף ושוויוני באמת בכל תחומי החיים".

לפני שבועיים השיקה הרשימה המשותפת את הקמפיין בשפה העברית, באירוע שקיימה בדרום תל אביב, בו נחשפה סיסמת הבחירות בעברית: "מאבק משותף". הסיסמה נבחרה כי "בתקופה זו של מאבק קשה נגד הימין, נדרשת שותפות אמיצה בין אלו החפצים בשוויון אזרחי ולאומי, בצדק חברתי, בסיום הכיבוש ובשלום צודק בין העמים".

יו"ר הרשימה, ח"כ איימן עודה, אמר באירוע כי "בלי האזרחים הערבים והיהודים הדמוקרטים לא יהיה שינוי במדינה". הרשימה המשותפת שבה וקוראת לשותפות עם הציבור היהודי, ומבהירה כי "מדובר באלטרנטיבה הדמוקרטית והצודקת ביותר. ברשימה מקווים לבין מנדט אחד לשניים שיגיעו מבוחרים יהודים". על המודעות נכתבו משפטים המתארים את התכונות הנדרשות מהשותפים הפוטנציאליים, בהן: "מתנגדים לכיבוש", "נלחמים בחוק הלאום" ואפילו "מתנגדים לאלימות על רקע מגדרי".