רבבות סטודנטים ותלמידי תיכון הפגינו ברחבי לבנון בדרישה להתפטרות הממשלה

רבבות סטודנטים ותלמידי תיכון הפגינו היום (שבת) ברחבי לבנון בדרישה להתפטרות הממשלה. לראשונה מאז התפטרותו של ראש ממשלת לבנון סעד אלחרירי, המוני סטודנטים ותלמידי תיכון שטפו היום את רחובות ביירות ומוקדים אחרים במדינה גם בערים הקטנות ובכפרים, בדרישה להפלת שאר האליטה השלטונית בארצם – אותה הם מאשימים בשחיתות, בגזל המשאבים של ארץ הארזים ובאחריות למשבר הכלכלי החמור שפוקד אותה. "כולם זה אומר כולם", קראו המפגינים במרכז הבירה. על פי העיתונות בביירות זה היום הרביעי ברציפות בו הובלת המחאה היא בידי הנוער הלומד.

תלמידות תיכון מפגינות מול כוחות הצבא, הבוקר, במרכז צידון (צילום: מונתסר עלי)

הפגנה גדולה נערכה הבוקר במרכז ביירות וגם מול משרד החוץ, נגד שר החוץ ג'ובראן בסיל המקורב לנשיא עאון, שלדברי תלמיד תיכון שהשתתף במאה הוא "אחד המושחתים הגדולים בלבנון". צעירים נוספים הפגינו הבוקר בביסרי שבקרבת העיירה ג'זין בדרום המדינה כדי למחות נגד הקמת סכר העלול לפגוע בסביבה. "אנו הסכר נגד הסכר" קראו המפגינים.

בצידון גם תלמידי בתי הספר הפרטיים הצטרפו הבוקר לעמיתיהם בבתי הספר הציבוריים כדי לקיים "ארוחת בוקר מחאתית" נגד הממשלה. בצור שבדרום לבנון התלמידים סרבו, לראשונה, להיכנס לכיתות והפגינו במרכז העיר. יצוין שהתלמידים המפגינים בדרום לבנון מפרים הוראה מופרשת של החיזבאללה באזור האוסרת על הצעירים להצטרף למחאה והדורשת לקיים את הלימודים כרגיל שלרוב מושבתים מזה כשלושה שבועות ברציפות ברחבי המדינה. בצפון, אחד המקומות בהם המחאה היא נחושה יותר, התלמידים המפגינים בקרבת טריפולי נאלצו להתמודד עם אנשי המיליציה של חבר הפרלמנט הסוני ג'יהאד סמאד שניסו למנוע את המחאה. גם במחוז עכאר הצפוני ובבקעת הלבנון נרשמו הפגנות תלמידים.