רבבות נשים הפגינו בעריה הגדולות של ארגנטינה: "אף לא אחת פחות"

רבבות בני אדם, 150 אלף על פי המארגנות, צעדו אתמול (שני) ברחובות הבירה בואנוס איירס ובעריה הגדולות של ארגנטינה במחאה נגד אלימות כלפי נשים. ההפגנה התקיימה ביום השנה הרביעי להקמת תנועת "אף לא אחת פחות" – תנועת מחאה שהוקמה כדי להילחם באלימות על רקע מגדרי בארגנטינה, והתפשטה אל מדינות אמריקה הלטינית נוספות.

התנועה נוסדה על ידי קבוצה של 20 אמניות, עיתונאיות ופעילות שמאל, בעקבות שורת מקרי רצח אכזריים. זמן קצר לאחר הקמתה, ביוני 2015, הוציאה התנועה לרחובות ארגנטינה מיליוני בני אדם, כדי להפגין נגד האלימות כלפי נשים. זאת בעקבות מקרה מזעזע של רצח נערה בת 14 בידי בן זוגה כשהייתה בהריון.

2019-06-04_182602

אלפי נשים מפגינות, אתמול, בעיר רוסאריו שבארגנטינה (צילום: פאחינה 12)

לפי דו"ח שפורסם על ידי בית המשפט העליון בארגנטינה, בשנה שעברה נרצחו במדינה 278 בני אדם בעקבות מקרי אלימות על רקע מגדרי. המפגינים דרשו לשים סוף לרציחות מסוג זה וקראו לרשויות להגן על נשים. הם צעדו מבניין הקונגרס עד לכיכר דה מאיו. בנוסף לכך, מפגינים רבים נשאו שלטים התומכים בהצעת חוק שלאחרונה הועלתה בידי מחוקקים, לפיה הפלות מבחירה יהיו חוקיות. עוד המפגינות הניפו כרזות נגד הנשיא הימני מאוריסיו מקרי ודרשו את התפטרותו. במנשר שהופץ בכיכר מאיו, מארגנות המחאה הביעו גם תמיכה בדרישות ארגוני העובדים וקראו להפיל את המשטר הקפיטליסטיפטריארכלי.

יצוין שביום רביעי האחרון נערכה שביתה כללית בארגנטינה נגד המדיניות הניאוליברלית של הנשיא מקרי. רחובות הערים היו ריקים ושבתו מיליוני עובדים בכל ענפי המשק. כמו כן, לא פעלה התחבורה הציבורית אוטובוסים, מוניות, רכבות ומטוסים. בכניסות לערים הגדולות הוקמו מחסומים על ידי מפלגות שמאל ופעילי ועדי העובדים וכך, למעשה, המדינה שותקה כליל. זו השביתה הכללית החמישית הנערכת נגד מקרי מאז שנבחר לנשיאות לפני יותר מארבע שנים.