רבבות ממבקריו של נשיא הפיליפינים דוטרטה מחו בגלל הפרת זכויות אדם

רבבות ממבקריו של נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה קיימות היום (חמישי) עצרות מחאה ברחבי המדינה נגד מדיניות השנויה במחלוקת שלו. זאת, על פי קריאת החזית "באיאן" של המפלגה הקומוניסטית המחתרתית. "המדינה שלנו הופכת לבית קברות. אנשים נהרגים מדי יום ואנחנו קוברים מתים מדי יום, ממש כמו בתקופתו של מרקוס", אמר אחד מיוזמי העצרות נגד דוטרטה, פדרו גונסלס, בהתייחס לדיקטטור לשעבר במדינה פרדיננד מרקוס. בהפגנה צוין גם 45 שנה להשלטת חוקי החירום על ידי מרקוס הפרואמריקאי.

2017-09-21_183525

מפגינים נגד דוטרטה, הבוקר, מול מטה צבא הפיליפינים במנילה (צילום: באיאן)

מדיניותו הקשה של נשיא הפיליפינים דוטרטה, נגד סוחרי סמים ומשתמשי סמים בארצו ידועה בכל העולם וסופגת ביקורת קשה בגין אכזריותה. אלפים כבר נהרגו ללא משפט במרדפים ופשיטות של המשטרה בבירה מנילה וברחבי המדינה. אולם באחרונה מגיעה המדיניות השנויה במחלוקת לפתח ביתו של הנשיא עצמו, עם האשמות נגד בנו, הפוליטיקאי הצעיר פאולו צימרמן דוטרטה, הידוע בכינויו "פולונג", בגין חברותו לכאורה בכנופיית סמים.

דוטרטה הצעיר בן ה-42, המכהן כסגן ראש העיר דבאו שבדרום המדינה, הופיע החודש בפני ועדת חקירה של הסנאט הפיליפיני במטרה להכחיש את ההאשמות שהעלה חבר אופוזיציה לפיה הוא חבר בכנופיה סינית וסייע להבריח משלוח גדול של הסם מסין לפיליפינים. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי הנשיא דוטרטה אמר אתמול (רביעי) שאם ההאשמות האלה היו נכונות הוא עצמו היה דואג שבנו ימות ואף היה מבטיח כי השוטר שהיה מבצע את המעשה היה נשאר מוגן מפני העמדה לדין.