רבבות מחו ברחבי ישראל נגד שלטון הימין; בת"א הפגינו במשך כ-7 שעות

עשרות אלפי בני אדם יצאו למחות אמש (חמישי) בכאלף מוקדים ברחבי ישראל נגד שלטון הימין וראש הממשלה בנימין נתניהו תחת הסיסמה: "ביבילך!". בתלאביב שהפכה למרכז ההפגנות בשבוע האחרון, אלפים הפגינו במשך שעות, משעות הערב ועד לשעה 2.30 לפנות בוקר בכיכר הבימה, בשכונת פלורנטין וביפו. במהלך הערב נעצרו שלושה מפגינים, אחד מהם פעיל ברית הנוער הקומוניסטי (בנק"י) ששוחררו בשעות הבוקר המוקדמות. כמו כן, נרשמו משמרות מחאה בשעות הערב בצמתים, בגשרים וברחובות רבים.

בהפגנה שנערכה בגשר בר אילן מפגין נפצע באורח קל לאחר שהותקף בידי מספר חרדים. המשטרה פתחה בחקירת האירוע האלים שהתרחש בגשר הולכי רגל במקום ושבמסגרתו חשודים ריססו בגז מדמיע מפגינים נגד נתניהו. "הערב המשיכו התקיפות של המפגינים. זו היא תוצאה ישירה של ההסתה של נתניהו, שלא גינה אפילו פעם אחת את האלימות הקשה", אמרו מארגני מחאת הדגלים השחורים בתגובה לתקיפת המפגין. "נתניהו רוצה אותנו מפוחדים, מוכים, חבולים וכנראה מתים. אבל אנחנו לא מפחדים, לא ממנו, ולא מהבריונים", הדגישו. על כך הוסיף ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת): "נתניהו הוא מסית סדרתי וחסר מעצורים לאלימות. האיש שהסית בהצלחה לרצח רבין סימן את המפגינים נגדו כאויבי המדינה ומפיצי מחלות, ובשליחותו יצאו עשרות בריונים וביצעו תקיפות שהמשיכו גם היום. דם המפגינים בראש הממשלה. במדינה מתוקנת נתניהו היה נאשם כעת בהסתה ומוחזק במעצר עד תום ההליכים".

אנשי מחאת "הדגלים השחורים" מסרו מוקדם יותר כי "כל יום שנתניהו יושב על כיסא ראש הממשלה זה יום שעולה למשק הישראלי מיליארדי שקלים. עסקים שנסגרים, תיקי הוצאה לפועל נפתחים, משפחות שמתמוטטות הכל מוקרב על המזבח של עצירת ההפגנות מול ביתם של ביבי, יאיר ושרה. מדינת ישראל נחטפה על ידי נאשם שמתנהל בפאניקה והיסטריה. עם ישראל לא רוצה בו עוד, זאת הסכמה רחבה בימין ובשמאל, אצל החרדים והערבים, החילונים והדתיים: הגיעה השעה לראש ממשלה שדואג לאזרחים ולאזרחיות ולא לעצמו". יצוין שתנועות המחאה קראו לשוב ולהפגין ברחבי הארץ מחר, מוצ"ש, החל משעה 17:30. חד"ש ומק"י קראו לחבריהן להצטרף להפגנות.