רבבות הפגינו נגד שלטון הימין המושחת; חד"ש פתחה מוקדי מחאה נוספים בגליל ובמשולש

אלפי מפגינים השתתפו אמש (שבת) כמדי שבוע בהפגנה נגד שלטון הימין המושחת ברחוב בלפור בירושלים סמוך למעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. אלפים נוספים הפגינו בכיכר הבימה וכיכר רבין בתל אביב וליד ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה. ארגוני המחאה מסרו לקראת ההפגנה: "גם הערב נעלה לבלפור להציל את המדינה מידי נאשם בפלילים שרמס את הדמוקרטיה הממשלה הזו איבדה את אמון הציבור ורוצה להשתיק את הביקורת עליה".

עוד הפגינו אלפים אתמול בשעות אחר הצהריים במאות צמתים, גשרים ורחובות מרכזיים ברחבי הארץ. אל מאות מוקדי ההפגנות נוספו אתמול משמרות מחאה של פעילי חד"ש שנערכו בצומתי יובלים, מג'אר והמוביל, בשפרעם, בסחנין ובמשולש הצפוני.

מפגינים, אתמוך, נגד שלטון הימין ליד המדיטק בחולון (צילום: זו הדרך)

בירושלים נערכה צעדת מחאה לעבר מעון ראש הממשלה שיצאה מכמה מוקדיםהמשטרה החלה במעצרים ליד כיכר פריז ובמקום פרצו עימותים. לקראת השעה 22:00 פתחו אלפי מפגינים בצעדה לכיוון מרכז העיר. מאוחר יותר התעמתו מפגינים עם שוטרים והפילו גדרות בבלפור שבוע מהם נעצרו.

יצוין שנמשכים מעשי האלימות של בריוני הימין נגד המפגינים. בן 71 נפצע בפניו לאחר שלטענתו הותקף והופל במדרגות בידי שני מפגיני ימין בהפגנה בשכונת רמת שרת בירושלים. המשטרה גם עצרה בן 18 שהתפרץ לבמה בהפגנה בכיכר רבין בתל אביב, ומסרה כי הוא חשוד בניסיון להפריע לסדר הציבורי. מוקדם יותר, המשטרה עצרה שליח וולט בחשד שניסה לדרוס מפגינים עם האופניים שלו בצעדה ברחוב אבן גבירול בתל אביב.

בנוסף, מפגין ברמת גן סיפר שהותקף על ידי עובר אורח ושיגיש נגדו תלונה במשטרה. "קראתי במגפון ופתאום קיבלתי דחיפה ומכה חזקה מאחורה", אמר המפגין, "זו התקיפה החמישית שאני חווה בחודש האחרון באופן אישי בצומת הזה". מפגינים בתל אביב סיפרו שברחוב זמנהוף השליכו ביצים לעבר הצעדה ואחת מהן פגעה בבן 12. בתלאביב המשטרה עצרה שלושה בני 26 בחשד שאיימו על מפגינים בכיכר רבין בשוקר חשמלי. הם חשודים באיומים באמצעות שוקר. המשטרה עיכבה לחקירה בן 17 בחשד שזרק ביצה לעבר מפגינים נגד נתניהו בצומת המדיטק בחולון. מפגינה במרכז חורב בחיפה סיפרה שנפגעה ממוט של דגל שהחזיק נוסע במכונית חולפת. מפגינים במקום אמרו כי הספיקו לרשום את פרטי המכונית ושהמפגינה תגיש תלונה במשטרה.

מאות הפגינו אתמול בחמישה מוקדים בנס ציונה נגד נתניהו. גם שיירת מחאה של מכוניות סיירה בעיר. אחת הפעילות סיפרה כי המפגינים נגד נתניהו בעיר הותקפו כמה פעמים בידי תומכי ראש הממשלה. לדבריה, התקיפות "הגדילו בהתחלה את כמות המשתתפים, זה גרם לצופף שורות".

עוד על המחאה נגד שלטון הימין בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 1, 3 ו-10)

https://zoha.org.il/wp-content/uploads/2020/10/G41_2020.pdf