רבבות הפגינו ברחבי סודאן נגד השלטון הצבאי: 7 הרוגים ו-180 פצועים

כוחות הביטחון ירו אתמול (ראשון) בסודאן על מפגינים בבירת המדינה ח'רטום וגרמו לשבעה הרוגים וליותר מ-180 פצועים. מקרה זה מתווסף לפשיטה על משרדיה הראשיים של חזית האופוזיציה המובילה, שנועד למנוע מהם להפגין. כך מסר הבוקר דובר המפלגה הקומוניסטית הסודאנית.

המפגיני התאספו בכמה נקודות ברחבי הבירה ובעיר השכנה אומדורמאן. חלקם צעדו לכיוון מטה משרד ההגנה בח'רטום ולפי עד ראייה כוחות הביטחון ירו יריות אזהרה באוויר עם התקרבות המפגינים ולאחר מכן ירו ישירות לעברם.

מפגינים נוספים צעדו לכיוון בתיהם של פעילים שנהרגו מאז תחילת ההתקוממות. חלק עשו את דרכם לביתו של מפגין שנהרג מוקדם יותר החודש. אמו של המפגין הצטרפה להפגנה מחוץ לבית, שם נופפו הנוכחים בדגלי סודאן, קראו סיסמאות ודרשו שלטון אזרחי.

2019-07-01_195815

עשרות אלפי מפגינים יצאו אתמול (ראשון) לרחובות בירת סודאן ולערים נוספות ברחבי המדינה ודרשו מעבר לשלטון אזרחי (צילום: אל אתיחאד)

ההפגנות נערכו כמעט שלושה חודשים לאחר שהצבא הדיח את הרודן עומר אל־בשיר, ועל רקע עימות מתמשך בין המועצה הצבאית שמחזיקה בשלטון למנהיגי המפגינים.

השיחות בין המפגינים לצבא על העברת השלטון לידי האזרחים התמוטטו מוקדם יותר החודש, כשכוחות הביטחון פיזרו באלימות את מוקד ההפגנות המרכזי בחרטום. מארגני המחאה אמרו כי הפעולות לדיכוי ההפגנות גבו את חייהם של 128 בני אדם ברחבי המדינה, ואילו הצבא טען שמניין ההרוגים עומד על 61, כולל שלושה אנשי כוחות ביטחון.