רבבות הפגינו ברחבי אירופה בסולידריות עם הפליטים; מנהיג הלייבור החדש הצטרף למחאה בלונדון

רבבות הפגינו אתמול (שבת) ברחבי אירופה בסולידריות עם הפליטים. על כך מוסרים הבוקר העיתונים הקומוניסטים "מורנינג סטאר" הבריטי ו"הומניטה" הצרפתי. אלפי בני אדם קיימו בלונדון צעדת תמיכה בפליטים וקראו לממשלת בריטניה לסייע יותר לפליטים הסורים. המפגינים קראו לפתוח את הגבולות ולקלוט פליטים במדינה. יו"ר הלייבור החדש ג'רמי קורבין הצטרף אף הוא לצעדה לאחר פרסום תוצאות הבחירות במפלגתו לפיהן הוא נבחר ברוב גדול של 60% מחבריו כדי לעמוד בראשה.

2015-09-13_221010

יו"ר הלייבור החדש, ג'רמי קורבין, הצטרף אתמול אף הוא להפגנה למען הפליטים שנערכה בלונדון, לאחר פרסום תוצאות הבחירות במפלגתו (צילום: מורנינג סטאר)

המפגינים בלונדון צעדו ממרכז העיר ללשכתו של ראש הממשלה השמרני דייוויד קמרון ונשאו שלטים שבהם נכתב: "פתחו את הגבולות" ו"פליטים בפנים, השמרנים בחוץ". הפגנות נוספות נערכו בערי בירה רבות נוספות באיחוד, אולם מנגד נערכו גם מחאות נגד במזרח אירופה. במקביל, כ-30 אלף בני אדם השתתפו בהפגנה דומה בקופנהגן בירת דנמרק. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי המפגינים החזיקו שלטים שבהם נכתב "המהגרים ברוכים הבאים" ו"אירופה היא השכנה הקרובה ביותר לסוריה". עצרת קטנה יותר התקיימה בעיירה פדבורג, הסמוכה לגבול עם גרמניה, שדרכו נכנסו למדינה פליטים רבים. כ-400 איש התאספו במקום והביעו תמיכה בקליטת מהגרים, אך מנגד התייצבו 150 בני אדם שקראו לסגירת הגבולות. בתחנת הרכבת של המבורג נרשמו תגרות ידיים בין פעילי שמאל התומכים בפליטים לבין ניאונאצים

מנגד, בוורשה בירת פולין התאספו כ-5,000 בני אדם שקראו קריאות גזעניות נגד הפליטים. מולם התקיימה הפגנה נגדית של אנשי שמאל, שמשכה כאלף איש. בפראג, נשאו המפגינים כרזות שעליהן נכתב "אני לא רוצה פליטים ואסלאם ברפובליקה של צ'כיה". עצרת ימנית דומה הייתה בברטיסלבה, בירת סלובקיה השכנה.