רבבות הפגינו בווינה נגד ממשלת הימין הקיצוני: 'פשיזם לא – עוד'

רבבות אזרחי אוסטריה הפגינו אמש (שבת) ברחובות וינה נגד ממשלת הימין הקיצוני החדשה שהוקמה לפני מספר שבועות. חלק ניכר מחברי הקואליציה חברים במפגלת הימין מפלגת החירות האוסטרית שנוסדה על ידי נאצים לשעבר.

שר הפנים החדש של אוסטריה הרברט קיקל עורר סערה בשבוע שעבר במדינה כשאמר שמבקשי המקלט "צריכים להיות מרוכזים במקום אחד". קיקל, המשתייך למפלגת החירות דחה את הטענות כי בחר את מילותיו בקפידה כדי לעורר פרובוקציה.

2018-01-14_204451

"פשיזם לא עוד", מפגינים אתמול בווינה נגד ממשלת הימין (צילום: המפלגה הקומוניסטית האוסטרית)

המפלגה עושה ניסיונות רבים להתכחש לעבר הנאצי של מייסדיה, אך בשנים האחרונות נאלצה להדיח שוב ושוב כמה בעלי תפקידים בשורותיה בשל האשמות הקשורות בהתבטאויות גזעניות ואנטישמיות. כשנשאל לפשר דבריו, אמר קיקל כי אין צורך ב"דיון סמנטי", וכי הוא לא התכוון לעורר סערה בדבריו. אבל פרשנים בעיתוני וינה כתבו שהשימוש במושג "לרכז במקום באחד" היה בשימוש בעת המשטר הנאצי כדי להתייחס ליהודים.

"אנו צריכים מרכזי שירות ותשתיות שיאפשרו לרשויות לרכז את כל מבקשי המקלט באותו המקום", אמר קיקל. הוא אף הבטיח ליישם מדיניות הגירה נוקשה במדינה כחלק מתפקידו. יצוין שסגנית ראש עיריית הבירה, מריה וסילאקו ילידת יוון ומראשי מפלגת הירוקים, אמרה כי "אסור לאפשר לשפה הנאצית של קיקל לחלחל לחייהם של האזרחים". "הוא הלך רחוק מדי", הדגישה.

עוד על המצב הפוליטי באוסטריה עם כינונה של ממשלת הימין החדשה ב"זו הדרך" (עמוד 6):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018break/01/G01_2018.pdf