ראש העיר ממשיך להסית נגד מבקשי מקלט ומהגרי עבודה המתגוררים בפתח תקווה

המטה למאבק בגזענות תקף  אמש (שני) את ראש עיריית פתח תקווה, יצחק ברוורמן, בעקבות דבריו על מבקשי המקלט בעירו. "ברוורמן מוכיח פעם אחר פעם כי הוא אדיש לגזענות במקרה הטוב וגזען במקרה הרע", נמסר. "מדובר בדפוס התנהגות ואמירות גזעני ומסוכן של ראש עיר שכנראה לא מבין את תפקידו. על שר הפנים דרעי, לדרוש מברוורמן לחזור בו מהתבטאויותיו ולהימנע מחזרה נוספת על אמירות גזעניות".

2017-02-21_194159

"אלה חבר'ה שחורים שיושבים בכיכר המייסדים ושותים בירה, זה לא נעים". כך נשמע ראש עיריית פתח תקווה בהקלטה שפורסמה על ידי אתר "וואלה". הוא התייחס בשיחה פנימית עם ועד ההורים העירוני למהגרי עבודה ולפליטים השוהים בעיר. לדבריו, "ישראל הצליחה עם הגדר שהקימה בגבול כדי לעצור את זרימת המסתננים פנימה, אבל נשארנו עם עשרות אלפי מהגרי עבודה". בהמשך, התייחס ברוורמן לשורת המהלכים שנעשו לטיפול באזרחים הזרים בעיר. "משטרת ישראל, שירותי ההגירה ועיריית פתח תקווה, אנחנו עושים מבצעים לראות איך אפשר להרחיק את אלה שבאמת עוברים על החוקים", אמר.

יצוין שלבקשת ראש עיריית פתח תקווה, חברת החשמל תנתק את זרם החשמל מעשרות דירות מחולקות, שבהן מתגוררים בעיקר מבקשי מקלט מאריתריאה וסודאן. כך פורסם לפני שבועיים. ברוורמן מקווה באמצעות המהלך הזה "לצמצם את מספר מבקשי המקלט בעיר". בשנים האחרונות גדלה מאוד אוכלוסיית מבקשי המקלט בפתח תקווה, בין השאר בשל האיסור למשוחררים ממתקן חולות להתגורר ולעבוד בתל אביב. בתגובה מסרה עמותת 'במקום – מתכננים למען זכויות תכנון' ש"רואה בחומרה רבה את ניתוקן של הדירות המפוצלות בפתח תקווה מחשמל. איננו מכחישים כי פיצול דירות ללא אישור הינה עבירה על חוקי התכנון והבנייה, אולם ניתוקן מחשמל אינו כלי ראוי לענישה מפני שהוא פוגע בראש ובראשונה בדיירים השייכים, לפי רוב, לשכבות האוכלוסייה הפגיעות ביותר, בהן גם מבקשי המקלט ומהגרי העבודה. לא הם שפיצלו את הדירות, ולא הם שצריכים לשאת בתוצאות". עוד הדגישו פעילי במקום "נדמה כי בעיריית פתח תקווה מנסים לפתור בעיות חברתיות ולאכוף את חוקי העבודה וההגירה תוך שימוש בלתי מידתי וראוי בחוקי התכנון והבנייה. בבג"צ דאהר אל מאלח כבר הוכחנו כי חיבור לחשמל הינה זכות יסוד, וכי ניתוק ממקור חשמל ראוי וקבוע פוגע בבריאות ואף מסכן חיים. אנו קוראים לעיריית פתח תקווה לחדול מיד מענישה זו".