ראש הממשלה תקף את חברי הרשימה המשותפת; ח"כ כסיף: הוא בא כדי לשקר ולהסית

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (רביעי) למליאת הכנסת בעיצומו של המבצע בעזה, ובמהלך הצהרה מיוחדת התעמת עם חברי הרשימה המשותפת ואמר שהם "מקדשים את פשעי המלחמה של הפלסטינים".

מיר מוחמד עיאד שנהרג היום בעזה במתקפה של ישראל, הילד הפלסטיני השלישי שנהרג ביומיים האחרונים ברצועת עזה. " ככה נראית הימנעות מפגיעה באזרחים שראש הממשלה מדבר עליה?", צייצה ח"כ תומא-סלימאן (צילום: אל אתיחאד)

 

במהלך דברי נתניהו התפתח עימות חריף בינו לבין חברי הכנסת אחמד טיבי (תע"ל) ועופר כסיף (חד"ש) מהרשימה המשותפת. לאחר מכן השניים עזבו את אולם המליאה יחד עם כל חברי הסיעה, תוך קריאות: "מלחמת המשא ומתן" ו"מלחמה להצלת נתניהו". ח"כ טיבי קרא לעברו של נתניהו: "שקרן", ו"מצית לרצח". בעקבות זאת, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הרחיק את טיבי מהמליאה.

לאחר העימות אמר ח"כ כסיף כי "נתניהו לא מסתפק בהרעבה, בהרג ובהרס שהוא מטיל על עזה ובפגיעה הקשה בעוטף עזה. היום הוסיף חטא על פשע והגיע למליאה כדי לשקר ולהסית כדי להצדיק את עצמו. האיש ששולח צבא להפציץ עיר תחת מצור, קורא לאחרים תומכי טרור? יצאנו כי היה מיותר להישאר, אפילו נתניהו לא מאמין לנתניהו".

על כך הוסיף יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) "מעולם לא היה ראש ממשלה שגרף יותר רווח פוליטי מפחד, שנאה ופילוג. ככל שיצליח להשאיר את אזרחי המדינה מפוחדים בין מטח למטח כך ירגיש יותר בטוח בעצמו. רעת כלל האזרחים היא טובתו – ואסור לנו להיכנע". לדברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) "נתניהו עומד בכנסת ואומר שצה"ל לא מבצע פשעי מלחמה, שהוא לא פוגע באזרחים. מה עם אשתו של בכיר הג'יהאד האיסלאמי? שנהרגה כשישנה איתו במיטה? מה עם אלפי האזרחים שנהרגו בסבבי המלחמות החוזרים ונשנים שלו בעזה? הם לא אזרחים?".