ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות הפגינו בי-ם: אנחנו לא בכיס של נתניהו

ראשי הרשויות המקומיות הדרוזיות והצ'רקסיות הפגינו אתמול (ראשון) בירושלים וחסמו את הכניסה אל משרד ראש הממשלה במהלך ישיבת הממשלה. הם הניפו כרזה גדולה בה נאמר "את הדרוזים והצ'רקסים זוכרים רק ביום הזכירון" ונשאו שלטים שבהם נכתב "די לשקרים!" ו"די לבגידה!".

ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות אף מתכוונים להגיש את התפטרותם למשרד הפנים במחאה על אי העברתה של תוכנית החומש שהובטחה על ידי ממשלת הימין, והסחבת בטפול בבעיות יסוד שהחמירו בתקופת הקורונה. תוכנית החומש של החברה הדרוזית והצ'רקסית הסתיימה ב-2019 ואף שיש מסגרת לתוכנית חדשה, בשל מערכות הבחירות ואי אישורו של תקציב מדינה בשנתיים שחלפו, רוב התכניות לפיתוח לחינוך ולתעסוקה הופסקו.

"את הדרוזים והצ'רקסים זוכרים רק ביום הזכירון" – כרזה בכניסה למשרד האוצר, אמש, בעת הפגנה בירושלים (צילום: ועד הרשויות המקומיות הדרוזיות והצ'רקסיות)

יו"ר פורום ראשי הרשויות ג'אבר חמוד אמר בהפגנה: "נתניהו אישר 7.4 מיליארד שקל למגזר הערבי וכשזה מגיע אלינו זה נדחה שוב ושוב. הגיע הזמן שנתניהו יבין, אנחנו לא בכיס שלו. כבר יותר משנה, הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות מתנהלות ללא תקציב רב שנתי, נתניהו התחייב לאשר את התוכנית בתוך חודשיים מכינון הממשלה, אבל לא קיים והותיר את עשרות הרשויות עם קופות מדולדלות, במאבק מול הקורונה. הוא הבטיח להסדיר את מעמדם האזרחי של בני העדה ולא קיים, הבטיח לתקן את חוק קמיניץ ולא קיים. הבטחות נתניהו נשארו על הקרח, היישובים שלנו התייבשו וכשדרשנו לאשר את תוכנית החומש זרקו לנו כמה שקלים ואמרו שנחכה לאישור תקציב המדינה. אנחנו סיימנו לחכות, עכשיו ראש הממשלה יצטרך להקשיב".