ראשי הציבור הערבי הפגינו מול מטה משטרת ת"א בעקבות אזלת ידה במאבק בפשיעה

עשרות הפגינו, יחד עם חברי הכנסת של חד"ש, תע"ל, בל"ד ורע"מ וראשי ועדת המעקב של האוכלוסייה הערבית, אחר הצהריים (רביעי) מול מטה משטרת מחוז תל אביב שביפו במחאה על האלימות הגואה בחברה הערבית ואוזלת היד של המשטרה. המפגינים חסמו לסירוגין את צומת הרחובות סלמה וקיבוץ גלויות לתנועה.

ח"כ עופר כסיף, חד"ש-תע"ל, אמר בהפגנה, "לאחרונה ביקרתי עם חבריי לסיעה בעיר טמרה, עיר שכמעט לא ידעה פשיעה ואלימות בעבר, אך בשנים האחרונות סובלת מתקריות ירי בלתי פוסקות ואפילו מקרה רצח החודש. מי שיחפש את העבריינים ימצא אותם בנקל, הם פועלים בגלוי לגמרי ונושאים נשק ברחוב. השאלה היא האם המשטרה מחפשת אותם".

2019-05-29_201256

יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה, נושא דברים בעת ההפגנה מול מטה המשטרה ביפו (צילום: אל אתיחאד)

 

לדברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן "בזמן שממשלת הימין עסוקה בספינים וניסיונות הישרדות ובמקום לדאוג לאזרחים דואגת לראש הממשלה, הציבור הערבי החליט להילחם ולהיאבק על חיינו ועתידנו, זהו מאבק צודק שיימשך עד שנחזיר את הביטחון לכלל האוכלוסייה. דורשים תוכנית בין משרדי אסטרטגית כללית לטיפול באלימות והפשיעה בחברה הערבית". על כך הוסיף יו"ר סיעת חד"ש-תע"ל איימן עודה: "את מאות מיליוני השקלים שהמושחתים בימין רוצים לזרוק לבחירות חוזרות נקציב למיגור האלימות בחברה הערבית, שנאבקת על זכותה לביטחון, שנאבקת בעשרות רציחות בשנה וביחסה המזלזל של המשטרה. כן דווקא היום באנו להפגין מול המשטרה בתל-אביב, כי בזה הכנסת אמורה לעסוק."

על פי דיווח שמתפרסם היום הגיליון השבוע של "זו הדרך", 14 עצרות והפגנות נערכו בסוף השבוע האחרון בצמתים וביישובים ערביים. זאת במחאה על אוזלת ידה של המשטרה במאבק בפשיעה ובאחזקת הנשק הבלתי-מורשה בקרב החברה הערבית. המחאות נערכו בהתאם להחלטת ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי, שהתכנסה בבאקה אל-גרבייה לאחר שלושה מקרי רצח בשבוע. המפגינים מחו גם על מותו של דניאל חלבי (18), שנדקר למוות בקטטה באותו שבוע.

מוחמד ברכה, יו"ר ועדת המעקב, קרא לאחד שורות בחברה הערבית במטרה ללחוץ על המשטרה כדי שזו תחריף את צעדיה בנושא. "כולנו צריכים להיות מגויסים נגד הפשיעה, שהיא איום על כולנו", אמר, "לא יכול להיות שישראל מתגאה שהיא יודעת מה קורה ברחובות טהראן, אבל המשטרה לא יודעת מה קורה ביישובים הערביים". ועדת המעקב מסרה כי בתחילת חודש יוני תצא שיירת כלי רכב לאורך כביש שש. בסיום המסע יוקם מאהל מחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים.