ראשי המכללות עתרו לבית הדין לעבודה נגד שביתת המרצים אך מסרבים לנהל מו"מ

הנהלותיהן של המכללות הציבוריות רופין, כנרת ועזריאלי עתרו אתמול (ראשון) לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צווי מניעה שיחייבו את חברי הסגל הבכיר בהן לשוב ללמד. גם הנהלת המכללות ספיר והדסה צפויות לעתור לבית המשפט בבקשה להפסיק את השביתה, שנכנסה אתמול לשבוע החמישייצוין שאמש נעשה ניסיון נוסף כדי לקדם את המו"מ בין הצדדים. לישיבה הגיעו נציגי השובתים, האוצר והוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) של המועצה להשכלה אך נציגי המעסיקים, ועד ראשי המכללות (ור"מ) נעדרו ממנה.

2018-11-19_203507

"איפה כחלון? איפה בנט?", הפגנת סטודנטים בירושלים ביום רביעי האחרון בעקבות השביתה במכללות (צילום: התאחדות הסטודנטים הארצית)

לפי נוסח הפנייה של שלוש המכללות, שהועברה לשלושה בתי דין אזוריים בנצרת, בירושלים ובתל אביב, העילה לבקשתן היא סירובו של הסגל הבכיר לדון עמן על תנאי ההסכם הקיבוצי. אך מהמועצה המתאמת של הסגל הבכיר כי דווקא ראשי ור"מ פוצצו את המשא ומתן שהתנהל בין הצדדים.

במועצה המתאמת אמרו כי "עצם הגשת הבקשה לצו מניעה הוא אקט חריג באקדמיה הישראלית ולא בכדי לא נעשה שימוש בכלי זה בעשור האחרון". במועצה אף קראו להנהלת ור"מ "לפתור את המחלוקות דרך משא ומתן ענייני ובתום לב".