ראשי המאבק נגד הקמת תחנות הכוח המופרטת ליד כפר סבא מתכננים הפגנות ומחאות

ראשי מטה המאבק של התושבים והרשויות היהודיות והערביות המתנגדים להקמת תחנת הכוח המופרטת, שבבעלות התאגיד הגרמני סימנס, קוראים לתושבים לחתום על התנגדות להקמת התחנה, שאמורה לקום במסגרת תת"ל 91 כשני קילומטר מזרחית לכפר סבא. ב-27 באוגוסט, בעוד כשבועיים, יהיה המועד האחרון להגשת התנגדויות. בין ה-8 ל-12 בספטמבר אמורים להתקיים שלושה ימי שימוע בפני ועדה חוקרת שתשמע את התנגדויות התושבים. ביום שלישי הקרוב יתקיים אירוע פתיחה חגיגית של מטה המאבק במועצה האזורית דרום השרון. כמו כן ייערכו מחאות והפגנות בצמתים ראשיים באזור.

מפגינים נגד תחנת הכוח המופרטת, ינואר 2019 (צילום: מטה המאבק)

"אנחנו נכנסים למלחמה על כל האזור. רוצים להקים כאן שתי תחנות כוח – תחנת השלום ותחנת קסם – שהולכות לחנוק את כל האזור ואנחנו הולכים להיות 'תושבי קו החנק'", מסרה אחת מראשי מטה המאבק ל"צומת השרון", תושבת מתן יעל בנט. "אלה התחנות הכי גדולות שתוכננו אי פעם במדינת ישראל. תחנת הכוח השלום תייצר חשמל בהיקף של 1,300 מגהוואט, בדומה לתחנה בחדרה. את ייצור החשמל של תחנת קסם הכפילו מ-450 מגהוואט ל-900. הריצה הזאת לבנות תחנות כוח באזור רווי אוכלוסייה מיותרת, גם בעקבות הרפורמה בחברת החשמל שכוללת התחדשות ושדרוג תחנות כוח קיימותתחנות הענק האלה הולכות לפגוע בכל האזור, שגם יושב על אגן מי התהום הכי גדול ומשמעותי במדינה. מוכנים לסכן את עתודות המים של מדינת ישראל כדי שיזמים פרטיים ימקסמו את רווחיהם", הוסיפה.

תחנת הכוח השלום אמורה לקום סמוך לתחנת הדלק מפגש השרון, בשטח המועצה האזורית דרום השרון. הקמת התחנה מקודמת בימים אלה בוועדה לתשתיות לאומיות, והפרויקט שייך לחברת ריינדיר שמאחוריה עומדת חברת סימנס הגרמנית. ביולי נערך כנס חירום במועצה האזורית דרום השרון, בהשתתפות ראש עיריית כפר סבא רפי סער, ראש עיריית ראש העין שלום בן משה, ראש עירית הוד השרון אמיר כוכבי, תושבים הפעילים במטה המאבק וחברי כנסת. המתנגדים חוששים שהתחנה תהווה סכנה ביטחונית, מפגע סביבתי וסכנה בריאותית לכחצי מיליון מתושבי השרון.