ראיונות בעיתונות הקובנית עם נציגי מק"י המבקרים באי הסוציאליסטי

ראיונות בעיתונות הקובנית פורסמו הבוקר (שישי) עם נציגי מק"י המבקרים באי הסוציאליסטי. בעיתון המפלגה הקומוניסטית "גראנמה" ובשבועון הוותיק "בוהמיה" (נוסד ב-1908) פורסמו מאמרים ארוכים ובהם נשאלים חברי משלחת מק"י על עמדות המפלגה לגבי המצב בישראל, הכיבוש והמזרח התיכון.

2017-06-02_164816

משלחת של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) יצאה את הארץ לפני מספר ימים בדרכה לקובה, בהזמנה רשמית מהפלגה הקומוניסטית הקובנית האחות. המשלחת – המורכבת ממזכ"ל המפלגה החבר עאדל עאמר וחברת הלשכה הפוליטית וחברת הכנסת עאידה תומאסלימאן וחבר הוועד המרכזי ומשכיר חזית נצרת הדמוקרטית סלאם בלאל – נפגשה השבוע עם הנהגת המפלגה הקומוניסטית הקובנית והנהגת המדינה, וכן עם ארגוני צעירים, איגודי מקצועיים ועוד.

בשיחה עם העיתונאים הקובנים הדגיש עאמר כי מק"י דוגלת בתכנית שלום המבוססת על נסיגת ישראל מכל השטחים שנכבשו ב-1967, הקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצידה של ישראל, הפיכת ירושלים המזרחית לבירת פלסטין, פירוק ההתנחלויות והכרה בזכויות הפליטים הפלסטינים בהתאם להחלטות האו"ם. ח"כ תומאסלימאן הוסיפה "בממשלת ישראל השרים מתחרים ביניהם על התואר 'מי מקדם יותר את הגזענות' ומשליטים מדיניות של פחד וטרור".

כמו כן, נציגי מק"י גינו את המצור האמריקאי הממושך, ושטרם הסתיים, על קובה. עוד הם ברכו את ממשלת קובה על מפעל המלגות ללימודי רפואה ועל המלגות שהיא מעניק לאזרחי ישראל במשך השנים.

לידיעה שפורסמה ב"גראנמה" (ספרדית):

http://www.granma.cu/mundo/2017-06-01/ni-halcones-ni-palomas-01-06-2017-23-06-33

לידיעה שפורסמה "בבוהמיה" (ספרדית):

http://bohemia.cu/mundo/2017/06/comunistas-con-identidad-propia