קריאת מק"י לכבוד ה-1 במאי: בונים אחדות עובדים יהודים וערבים

מול ההון המונופוליסטי, מול ממשלת הזדון הפוליטי והפאשיזציה, מול ספסרי הגזענות והאיבה הלאומית, מול רומסי החירויות הדמוקרטיות, מול המנשלים והורסי הבתים – קוראת המפלגה הקומוניסטית הישראלית לאחדות מאבק של עובדים יהודים וערבים, של נשים וגברים ללא הבדל מוצא. הדגל האדום ממשיך להיות דגל המאבק העקבי לשוויון חברתי, לאומי, אזרחי, מגדרי ועדתי, לשלום צודק ולדמוקרטיה.

2017-04-29_184509

הפגנת ה-1 במאי שנערכה ביום חמישי האחרון בתלאביב (צילום: זו הדרך)

ממשלת נתניהו, בגיבויו של ממשל טראמפ, חותרת להנצחת הכיבוש ולביסוס ההתנחלויות ומכינה הרפתקה מלחמתית נוספת שתגבה מחיר אנושי וכלכלי יקר. אנו סולידרים עם מאבק האסירים הפלסטינים לשיפור תנאיי כליאתם ועם מאבק כלל העם הפלסטיני לחירות ולעצמאות לאומית. בשנה ה-50 לכיבוש השטחים, שבה מק"י ומדגישה, כי הקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים המזרחית, בצד ישראל, היא הבסיס לפתרון הצודק שיבטיח את זכויות שני העמים ואת עתידם. התכניות התאוותניות של האימפריאליזם ממיטות אסונות חסרי תקדים על עמי האזור. אנו סולידריים עם הכוחות המתנגדים להגמוניה האמריקאית, ועם כל הכוחות המתקדמים הנאבקים למען חופש, עצמאות, דמוקרטיה וצדק חברתי.

בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, המערכה מול ההון ולמען העלאת השכר שלובה במאבק מול הממשלה להגדלת התקציבים החברתיים ולקיצוץ ההוצאות הצבאיות; המערכה בעד הזכות לדיור ונגד הספסרות במחירי הדירות עולה בקנה אחד עם המאבק נגד נישול הבדואים מהקרקע והריסת הבתים ביישובים הערביים; המערכה נגד פיטוריהם של העובדים בשידור הציבורי כרוכה במאבק להגנת חופש הביטוי ונגד ההפרטה וההעסקה הקבלנית.

מק"י מחויבת היום, כמו בעבר, לכל מאבק דמוקרטי עכשווי ולמערכה הכוללת נגד הקפיטליזם כמשטר של ניצול מעמדי, אפליה ודיכוי לאומי. בשנה בה מולאים 100 שנה למהפכת אוקטובר הגדולה, הסוציאליזם הוא הפתרון ארוך הטווח לסתירות החריפות בין ריכוז ההון והעושר בידי מעטים להתפשטות האבטלה המבנית והעוני בקרב רבים ולערעור הבסיס של השירותים החברתיים הממלכתיים.

ב-1 במאי שבה מק"י וקוראת לסניפיה, לחבריה, לשותפיה ולידידיה להתגייס להצלחת רשימות חד"ש בבחירות הקרובות לוועידות ההסתדרות ונעמת ולוועידת הסתדרות המורים. כל הצלחה של חד"ש מחזקת את המערכות המעמדיות והחברתיות ואת המאמצים לבנייתו של מחנה דמוקרטי יהודיערבי רחב.

הקריאה של המפלגה הקומוניסטית הישראלית לקראת יום הסולידריות הבינלאומי של העובדים פורסמה בגיליון "זו הדרך" האחרון