קרבן נוסף לכיבוש הנמשך: ילד פלסטיני בן 13 נהרג בידי חיילי צה"ל ליד רמאללה

ילד פלסטיני בן 13 מהכפר אלמועייר שבאזור רמאללה נהרג אתמול (שישי) מירי חיילי צה"ל, כך מסרה סוכנות הידיעות הפלסטינית ואפא. תחילה דיווח הסהר האדום כי עלי אבו עליא נפצע באורח אנוש מירי בבטנו ופונה לבית החולים ברמאללה, ובהמשך עדכן משרד הבריאות הפלסטיני כי הוא מת מפצעיו.

הלווייתו של הילד עלי אבו עליא, הבוקר, במרכז רמאללה (צילום: ואפא)

אבו עליא נפגע במהלך הפגנה בכניסה לכפר נגד הקמת מאחז חדש באזור. מפגינים אמרו שבמקום התפתחו עימותים בין הצבא לפלסטינים, אף שהיו רחוקים מהמאחז. לדברי ראש המועצה המקומית אלמועיירבעימותים נפגעו עוד ארבעה צעירים שטופלו במקום. הבוקר רבים השתתפו בהלווייתו של הילד ברחובות רמאללה.

לשכת נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס פרסמה הודעת גינוי להרג הנער וקראה להתערבות בינלאומית למען הגנה על העם הפלסטיני מפשעי הכיבוש. "אי אפשר להשלים עם הפשעים נגד העם הפלסטיני והמשך הרצח של אנשים חפים מפשע", נמסר. לדברי יו"ר הוועדה לזכויות הילד של הכנסת, ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) "עוד קרבן רצח של פשעי הכיבוש האכזרי עלי אבו עליא, שנורה למוות בהפגנה ליד ביתו. די לכיבוש. צדק לילדים הפלסטינים שנאבקים על חייהם ועל עתידם מול הדיכוי, מפעל ההתנחלויות וגזל האדמות". לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) "צבא הכיבוש הרג ילד. עלי נרצח בזמן שהפגין ליד ביתו נגד הדיכוי המתמשך של עמו. הדההומניזציה של הפלסטינים הופכת ילד בן 13 למטרה לגיטימית האחריות על הזוועה הזו היא על הממשלה ועל כל הממסד הישראלי".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) הדגיש ש"צבא הכיבוש רצח את עלי. הפגנה? אבנים? הסתה? זה לא מעניין בכלל. הקונטקסט היחיד הוא שלטון צבאי אלים על מיליוני פלסטינים, פשע מתמשך שמוביל להרג ללא סוף". גם ניקולאי מלדנוב, השליח המיוחד של האו"ם, צייץ אמש גינוי חמור למעשה: "אני נחרד מההרג של עלי אבו עליא, סמוך לרמאללה. ישראל חייבת לחקור את האירוע המזעזע והבלתי מתקבל הזה באופן עצמאי ובמהירות. לילדים יש הגנה מיוחדת בחוקים הבינלאומיים והם חייבים להיות מוגנים מאלימות".