קמפיין של הוועד נגד עינויים: כל אשה הזכות להיות מוגנת מאלימות

 הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל פתח בקמפיין לגיוס למשאבים למערכה נגד אלימות כלפי נשים. "אלימות, מכות, הטרדות – זו המציאות של אחת מכל שלוש נשים בישראל. זו יכולה להיות הערה גסה או משפילה, נגיעה בניגוד לרצונך או תקיפה פיסית. כשהפוגעים הם שוטרים במחסום או חוקרים עימם נאלצות נשים לשהות בחדר סגור – דמיינו עד כמה נוראית ההרגשה", נמסר.

2017-09-22_182119
אלימות נגד נשים אינה תופעה המתגלה רק כחלק מאלימות במשפחה או במועדון, או ברחוב חשוך. האלימות הזו משתחלת גם לגורמי אכיפת החוק, ולעיתים היא כלי ממוסד של ממש. האלימות הזו מופנית כלפי נשים מכל המגזרים: יהודיות, ערביות, חרדיות וחילוניות. האלימות יכולה להתבטא בפגיעה פיזית, הטרדה מינית, השפלה מילולית או תנאי כליאה בלתי אנושיים, אפילו מניעת תחבושות הגייניות בזמן מחזור. "זה קורה לאסירות בכלא, לנחקרות במתקני שב"כ וגם לאזרחיות במפגש עם שוטרים או במהלך ניסיון להגיש תלונה במשטרה", נמסר מהוועד הציבורי נגד עינויים בישראל. בוועד הצטברו תלונות רבות של נשים שנפגעו" – וזהו רק קצה הקרחון, רוב הנשים חוששות להתלונן בשל טאבו חברתי, או חשש מהתנכלות".

יצוין שהוועד הציבורי נגד עינויים בישראל הוא הארגון היחיד בארץ המעניק טיפול מקיף לנפגעי עינויים והתעללות על ידי רשויות המדינה. "אנחנו מבקשים לגייס 50 אלף שקל שישמשו אותנו לליווי של קורבנות: יידוע נשים לגבי זכויותיהן; ליווי משפטי מקצועי; הבאת התופעה לידיעת הציבור והתקשורת; שיתופי פעולה והכשרה של ארגוני נשים ועורכי ועורכות דין לטיפול במקרים של אלימות במשמורת המדינה; קידום פעילות ציבורית להכחדת התופעה מהציבוריות הישראלית ויצירת תרבות ממסדית נקיה מהתעמרות והתעללות.
אפשר לתרום ולקבל את אחת התמורות שנתרמו באהבה לפרויקט, ואפשר לתרום גם ללא תמורה – רק למען המטרה. ביחד נוכל להביא למציאות בה נשים תרגשנה בטוחות יותר בידי רשויות החוק השונות. כל אישה זכאית לחירות מאלימות ומפגיעה", הדגישו.

 

לתרומה מקוונת:

https://www.mimoona.co.il/Projects/4213