קמפיין בינלאומי בסולידריות עם שליחי תן ביס שהתאגדו בהסתדרות

ההסתדרות, בשיתוף פעולה עם אתר העובדים הבינלאומי לייבורסטארט פתחה היום (שלישי) בקמפיין המונים בדרישה ממנכ"ל חברת האם ההולנדית של תן ביס הישראלית, להכיר בהתאגדות עובדי החברה בהסתדרות.

עובדי תן ביס מתאגדים בהסתדרות (צילום: התאגדות עובדי תן ביס)

 

במסגרת הקמפיין, ההסתדרות פונה לעובדים בישראל ובעולם כדי שיביעו את תמיכתם בעובדי תן ביס המבקשים להתאגד בהסתדרות וידרשו מהמנכ"ל של החברה האם, ג'יטסה גרואן, לממש את קוד ההתנהגות של החברה ולאפשר לעובדים לממש את זכותם להתאגד באיגוד מקצועי כראות עיניהם.

בנוסף לקמפיין ההמונים, ההסתדרות וארגון העובדים ההולנדי (FNV) הגישו תלונות בישראל ובהולנד נגד החברה ההולנדית. הנקודות הללו פועלות מתוקף מחויבות של הממשלות לקווים המנחים של הארגון לשיתוף פעולה לפיתוח כלכלי להתנהגות עסקית נאותה בחברות רב-לאומיות. מההסתדרות נמסר כי מאז קמה ההתארגנות של עובדי תן ביס, ההנהלה מסרבת להכיר בה ופועלת לסכל אותה. פעולות אלו אינן עולות בקנה אחד עם ההתחייבויות הבין-לאומיות להתנהגות נאותה של החברות בארגון הבינלאומי של המדינות הקפיטליסטיות שכוללות בין היתר את הזכות להתאגד בארגון עובדים. בעקבות זאת, הוגשו תלונות לאחראים על יישום המדיניות בממשלות הולנד וישראל. במסגרת התלונות מתבקשים הנציגים לדרוש מההנהלה העולמית של תן ביס ליישם את ההתחייבויות שלה.

יצוין ששליחי תן ביס שהתאגדו בהסתדרות מקיימים החל מיום ראשון פעולות מחאה להעלאת המודעות לסכנות בכבישים, אליהן הם חשופים במהלך עבודתם. יחד עם חברי תנועת הנוער העובד והלומד הם מחלקים סרטים שחורים לשליחים, וקוראים לציבור לנהוג בזהירות. בשבוע שעבר נהרג בתאונת דרכים צעיר שעבד בשליחויות.

במיוחד בימים אלה, כשרבים נעזרים בשירות משלוחי המזון, עובדים השליחים מסביב לשעון, בתנאי מזג אוויר קשים ובמטרה להגיע ללקוחות מהר ככל שניתן. בהיותם על הכבישים במשך שעות ארוכות, בעיקר על כלי רכב דו-גלגליים הם חשופים יותר מכולם לסכנות הטמונות בדרכים.

 

לתמיכה בעובדי תן ביס לחצו כאן

 

עוד בנושא: https://www.facebook.com/histadrut.ten.bis