קיצוץ של מיליונים מהתקציב לטובת בניית התנחלות בחברון; ח"כ עודה: 'הממשלה דורכת על אזרחיה'

ממשלת ישראל הימנית אישרה הבוקר (ראשון) קיצוץ בתקציב 13 משרדי ממשלה לטובת הקמת רובע נוסף בישוב בהתנחלות שבלב חברון הפלסטינית בעלות של 22 מיליון שקל מתקציב המדינה. החלטת הממשלה, אותה קידם שר הביטחון אביגדור ליברמן, נועדה לצמצם את שטח הבסיס הצבאי 'פלוגת המתקנים' לטובת הרחבת ההתנחלות.

2018-10-14_200038

לדברי יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) מדובר "ב-22 מיליון שקלים להרחבת הכיבוש. היישר ממשרדי הממשלה הקרובים לביתכם: המדע, להגנת הסביבה, לשוויון חברתי, המשפטים, החקלאות, החינוך והתרבות. ממשלת הימין המשסה והמסיתה ממשיכה להצית את האזור ולצעוק אחר כך ש'אין פרטנר'. זאת, לטובת קומץ מתנחלים קיצוני. אין הגדרה אחרת להחלטה שהתקבלה: הממשלה דורכת על אזרחיה".

ב"שלום עכשיו" תקפו גם את החלטת הממשלה ואת ההוצאה הציבורית הצפויה של המהלך, "הממשלה שוב מבזבזת מיליונים מכספי הציבור כדי לרצות מיעוט קטן וקיצוני. הציבור הישראלי מתנגד לבנייה בהתנחלות ההזויה בחברון אך אלה סדרי העדיפויות המעוותים של שריי הממשלה – ריצוי המתנחלים ושקט פוליטי". עוד הוסיפו, "ההתנחלות שפוגעת הכי הרבה בשמה הטוב של ישראל היא חברון, ובמקום לפנות אותה הממשלה נכנעת לקיצוניים ונראה שהיא מנסה בכוח לסבך את ישראל ולהרחיק אותנו משלום."

"שלום עכשיו" מדגישים כי מדובר בהקצאה תקציבית יוצאת דופן לצורך פרויקט בניה שכן וכי "לא המדינה אמורה לממן את הפרויקט אלא מי שאמור לבנות את הדירות. הפרויקט המתכונן 'רובע חזקיה' שוכן בלב העיר הפלסטינית חברון, בשטח שנתפס ע"י צה"ל לצרכי ביטחון והוקם בו בסיס צבאי. כדי לאפשר את הבניה נדרשת הזזה של הבסיס הצבאי בעלות של 21.6 מיליון שקל, שימומן כאמור על ידי משרדי הממשלה ועל חשבון משלם המיסים הישראלי".

עוד מציינים ב"שלום עכשיו" כי השטח שימש עד שנות ה-80' כתחנה המרכזית של חברון הפלסטינית, והוא נתפס מטעמי ביטחון לצורך הקמת בסיס צבאי להגנה על המתנחלים בעיר. לדברי הארגון, ככל שמסתיים הצורך הביטחוני, לפי החוק, הקרקע צריכה לחזור לרשות בעלי הזכויות בה, ועיריית חברון נחשבת דיירת מוגנת שחוכרת את הקרקע. השטח היה בבעלות יהודים לפני 1948 אך הוא הושכר בדיירות מוגנת לעיריית חברון ע"י הירדנים, ולאחר מכן ע"י הממשל הצבאי הישראלי.