קוראים לשביתה כללית ולהפגנות בגדה בסולידריות עם שביתת הרעב של האסירים

בגדה המערבית קוראים לשביתה כללית ולהפגנות בסולידריות עם שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים. הוועדה הלאומית לתמיכה בשביתת הרעב של האסירים הכריזה על שביתה כללית מחר (חמישי) לאות הזדהות עם האסירים. בשביתה ישתתפו כל בתי הספר האוניברסיטאות והמוסדות הממשלתיים פרט לשירותי הרפואה. אמאני סראחנה, חברת הוועדה, אמרה לסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית וואפא, כי השביתה נועדה לאפשר עריכת פעולות הזדהות עם האסירים ברחבי הגדה.

על פי התוכנית, בכל עיר תתקיים עצרת מרכזית ותהלוכה לכיוון אוהלי המחאה. כמו כן, הפתח קרא לקיים ביום שישי "יום זעם" ולהפגין בכל הערים והכפרים.

2

דורה פארס, ח"כ ג'בארין, ח"כ איימן עודה, פדווה ברגותי, ח"כ תומאסילמאן ועו"ד אליאס סבאג בפגישה שנערכה ברמאללה (צילום: אל אתיאחד)

ביום שני האחרון ברמאללה ובהשתתפות שלושה חברי כנסת מסיעת חד"ש: איימן עודה, עאידה תומאסלימאן ויוסף גבארין נערך מפגש ובמרכזו שביתת הרעב. בפגישה לקחו חלק פדווה ברגותי, אישתו של המנהיג הפליסטיני מרואן ברגותי; קדורה פארס, יו"ר מועדון האסיר הפלסטיני ועו"ד אליאס סבאג. לדברי ח"כ תומאסלימאן "התעדכנו בהתפתחויות בעניין שביתת האסירים והדרכים לתמיכה במאבקם הצודק. הפגישה התקיימה בשל פעילויות התמיכה משני צדדי הקו הירוק עם שביתת האסירים". לדבריהפגשנו אנשים עם עוז וחוסן אדירים". מאוחר יותר, הם פגשו את יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, בלשכתו.