קוראים להשתתף במסיק הזיתים של החקלאים הפלסטינים בשטחים הכבושים

כמדי שנה, גם השנה, ייערך מסיק פלסטיניישראלי משותף ברחבי השטחים הכבושים. במשך השנים אלפי מתנדבים השתתפו במאות ימי מסיק יחד עם חקלאים הפלסטינים נגד כל הסיכויים והמכשולים. "כתוצאה משיתוף פעולה פורה זה, למסיקים ולעבודות החקלאיות היו הצלחות לא מבוטלות אך השנה אינה מיטיבה עם הפלסטינים, כמו גם עם הישראלים, בעקבות מגפת הקורונה בפגיעתה הבריאותית והכלכלית בשני צדי הקו הירוק", נמסר מקואליציית המסיק הוותיקה.

עוד נמסר כי מגפת הקורונה נוצלה על ידי ישראל: "מאות מבנים נהרסו או פונו, מספר שכמותו לא קרה מזה שנים רבות. כמו כן, עשרות דונמים של עצי זית נעקרו ואדמותיהם הופקעו למטרות סלילת כביש עוקף חווארה והרחבת התנחלות ומכון שאיבה". ועוד, השנה היא שנה סירוגית וכמויות הפרי קטנות באחוזים ניכרים מהשנת שעברה שבורכה ביבול רב.

לדברי הפעילים "הפעם ההתארגנות מסובכת מבעבר בעקבות צפי למספר משתתפים קטן יותר, ומהגבלות במספר הנוסעים בהסעות ובמכוניות הפרטיות. לפיכך, נתרכז בגיוס מכוניות פרטית רבות ככל שניתן. כדי להתגבר על הקשיים הלוגיסטיים וחלוקת מתנדבים למספר כפרים גדול ככל האפשר נתאם את הפעילות בין הארגונים והקבוצות השונות על מנת להשיג את התוצאות המרביות בתנאים הנתונים". "בשטח נצטרך לנהוג בכללי זהירותחבישת מסכות וריחוק, ויתור על ארוחות משותפות כשכל משתתף ידאג לעצמו למזון ומים", הדגישו.

יצוין שרבנים לזכויות אדם כבר קבעו מספר תאריכים למסיק בימי החול החל מיום ראשון הקרוב, 11 באוקטובר. עבור המוסקים בסופי השבוע תתפרסם בכל שבוע הודעות מפורטות לגבי מיקומים והסעות.

ההרשמה באמצעות הטלפון: 052-6633168