קוראים להשתתף בדיון שיתקיים בבג"ץ בעתירתם של תושבי ח'אן אל-אחמר

בצלם, הפורום למאבק בכיבוש של חד"ש ת"א וקואליציית ח'אן אל-אחמר, קוראים להשתתף מחר (רביעי) ב-9:00 בדיון בבג"ץ בעתירה החדשה של תושבי ח'אן אל-אחמר נגד הרס בתיהם וגירושם מכפרם. "נוכחותכם בדיון, לצד התושבים ונגד הגירוש, חשובה. ח'אן אל-אחמר חשובה ראשית כל כי לכל אחת ואחד מתושביה יש זכות לחיות את חייו בקהילתו, ולבנות אותה ללא פחד מצווי הריסה, התעמרות וגירוש. בני אדם אינם אובייקטים לשינוע, פשוט כי מדינת ישראל החליטה שהיא רוצה לסלק ממרחב מעלה אדומים כמה שיותר פלסטינים", מסר חגי אלעד מבצלם.

2018-07-31_193429

בנוסף לכך, "ח'אן אל-אחמר חשובה כי הכוונות הישראליות לא מתחילות – ולא מסתיימות – בה. ישראל מפעילה לחץ מתמיד בכל רחבי הגדה, כדי לגרש פלסטינים ממקומות מושבם: לפעמים אל מה שמכונה 'אתרי קיבוע' (קיבוע של מה בדיוק? קיבוע העוול? הגזל? הנישול?), ולפעמים אל המובלעות הפלסטיניות הגדולות, המוקפות בהתנחלויות, מחסומים ו"אדמות מדינה" שגזלנו. לפעמים לשם ולפעמים לכאן – רק שיזוזו. האיום הזה מרחף מעל לראשן של עשרות קהילות פלסטיניות ובהן אלפי תושבים".

אלעד ציין ש"בג"ץ הוא משענת קנה רצוץ. כך היה וכך הווה. השופטים כבר אישרו פעם אחת, לפני חודשיים בדיוק, את פשע המלחמה שהוא גירוש הקהילה. כעת יש להם הזדמנות לסגת מהחרפה הזו. בואו לעמוד לצד התושבים ונגד הגירוש: ביום רביעי בבית המשפט – ואם חלילה נידרש לכך בהמשך, לצד התושבים מול הדחפורים".

אחד מאנשי קואליציית ח'אן אל-אחמר, פעיל נגד הכיבוש הוותיק יעקב מנור, הוסיף כי "זהו המצב בו העותרים עומדים ערב המשפט: לגבי העתירה הראשונה המדינה מבקשת להשאיר על כנה את החלטת בג"ץ מיוני להתיר את ההריסה. לגבי העתירה השנייה המדינה השיבה לבית המשפט שלא תבצע פינוי בכפיה. עו"ד של התושבים יציגו שלל מסמכים חדשים שישללו את הפסיקה ובנוסף יציגו תכניות בנייה לכל מבנה ומבנה בכפר כולל בית הספר".