קוראים להמשיך במחאה נגד ממשלת הימין גם בסגר; יפגינו בנתב"ג בעת המראתו של נתניהו

בארגוני המחאה קוראים להמשיך ולהפגין נגד שלטון הימין המושחת גם במקרה ושהממשלה תחליט לאסור על קיום הפגנות במהלך הסגר; זאת, בניגוד לסגר הקודם. "פחד וטירוף בבלפור. לא ניתן יד להשתקה. נפגין בכל מצב עד שתלך. הזכות להפגין היא זכות יסוד בדמוקרטיה. אין שום עדויות על הדבקה בהפגנות שמתקיימות באוויר פתוח ובהתאם להנחיות", נמסר מ"קריים מיניסטר".

מפגינים, אתמול, במרכז ירושלים נגד שלטון הימין (צילום: קריים מיניסטר)

עוד נמסר כי "נערכים למספר שיא של מפגינים הערב בבלפור. העם קורס והנאשם סוגר את המדינה ובורח". ב"קריים מיניסטר" הדגישו: "לא נסלח לנאשם על הקטסטרופה הכלכלית והבריאותית כתוצאה משיקולים פוליטיים והישרדותיים על חשבון הציבור. נפגין היום ובכל מצב עד שראש הממשלה הכושל והמושחת ביותר שידעה המדינה יתפנה מבלפור."

יצוין שארגוני העצמאים מצטרפים הערב למחאה בבלפור נגד נתניהו ושלטון הימין. כך מסר עו"ד רועי כהן, נשיא לה"ב (לשכת העצמאים בישראל) העומד בראש מטה המאבק. כמו כן, כמדי שבוע מחאת הדגלים השחורים במאות צמתים וגשרים ברחבי הארץ תתקיים הערב בשעה 18:00 ומשתתפיה נקראו להגיע להפגנה ליד מעון ראש הממשלה בשעה 20:30. באותה שעה תתקיים הפגנה נוספת מול ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה.

אלפים השתתפו אתמול ב"קבלת השבת השבועית" בסמוך למעון ראש הממשלה שברחוב בלפור בירושלים. המפגינים צעדו מבית פרומין, בניין הכנסת הישן, על רחוב קינג ג'ורג' לכיוון בלפור. לדברי המוחים, הצעדה מתקיימת בסימן "מגש הכסף", ותדגיש כי הם "לא יתנו לאף אדם להרים את ידו על הדמוקרטיה הישראלית". את הצעדה מובילים ארגוני "אין מצב" ו"מבצר הדמוקרטיה", שמסרו כי הם "אזרחים שומרי חוק, שתרמו למדינה, שירתו במוסדותיה השונים, בנו בה מפעלים ועסקים, חינכו את ילדיהם וכעת קמים להגן עליה ועל קיומה כמדינת חוק דמוקרטית, שיוונית, נאורה ומשרתת את אזרחיה".

מחר צפוי הפגנה נוספת, בנתב"ג, בשעה 14:00 בעת שהמראתו של נתניהו לוושינגטון כדי להשתתף בטכס חתימת ההסכם עם האמירויות בבית הלבן. גם בעת הטכס, ישראלים תושבי ארה"ב יפגינו נגד נתניהו (ר' ידיעה נפרדת באתר זה). מארגני ההפגנה בנתב"ג מסרו "נתניהו חושב שהוא יטיל סגר על המדינה עקב ניהול מחפיר וכושל במשבר הקורונה ואז ייסע לחו"ל עם האישה והילדים לחתום כמו דיקטטור וללא אישור הכנסת והממשלה על הסכם שאף אחד לא קרא ושפוגע בעליונות האסטרטגית של ישראל? אין מצב.
ביום ראשון נראה לו מבלפור ועד נתב״ג שאנחנו לא פראיירים. הטיסה מיועדת לצאת ב-17:00, נתכנס בכבישים המובילים מבלפור לנתב״ג החל משעה 14:00. בואו עם דגלים, שלטים ורוח לחימה ונראה לו שיש גבול. לא ניתן לטיסה הזאת לעבור בשקט. צא מחיינו דיקטטור!".

הגשרים והצמתים בהם ייערו מחר משמרת מחאה:

https://www.facebook.com/events/857311024801101

ההפגנה בנתב"ג מחר בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/623390981883981