קוראים את "הקפיטל" – קורס לביקורת הקפיטליזם תתקיים ביוזמת מק"י בחיפה

"קוראים את 'הקפיטל'", הקורס לביקורת הקפיטליזם תתקיים בחיפה ביוזמת המחלקה הרעיונית של מק"י ובשיתוף עם מכון אמיל תומא. הקורס יתקיים במכון אמיל תומא (לוחמי הגטאות 27, בעיר התחתית בחיפה) ויימשך מדי יום רביעי – במשך חמישה שבועות. הקורס ייפתח ביום רביעי 4 ביולי ויסתיים ב-1 באוגוסט, בין השעות 19:00 – 21:00. ההשתתפות כרוכה בהרשמה ובתשלום סמלי.

מהמחלקה הרעיונית נמסר כי "מתוך הבנה שבלי תיאוריה טובה לא תתכן פעולה פוליטית יעילה, ומתוך רצון להעמקה מחודשת בתיאוריה המרקסיסטית המקנה כלים לביקורת הקפיטליזם אנו מזמינים את פעילי מק"י, בנק"י, חד"ש ואת הקהל הרחב לסמינר קריאה בספר 'הקפיטל' של קרל מרקס – לציון 200 שנה להולדתו".

2018-06-26_194421

פרופ' גדעון פרוידנטל בסדנת הקפיטל שנערכה אשתקד בתל-אביב (צילום: זו הדרך)

 

ועוד: "בסדנה נקרא את הכרך הראשון של 'הקפיטל', ונתמקד באותם עניינים שמאפשרים להבין את המנגנון הקפיטליסטי היסודי. נשאל מה מאפיין את הקפיטליזם בכלל? מה מאפיין אותו באזורים שונים, בזמנים שונים, ובמיוחד, כאן ועכשיו?". את הסדנה יעביר פרופ' גדעון פרוידנטל, שלימד את "הקפיטל” באוניברסיטת תל-אביב שנים רבות. יצוין שסניף תל אביב של המפלגה הקומוניסטית הישראלית קיים סמינר דומה – קריאה בספר “הקפיטל" עם פרופ' פרוידנטל באביב אשתקד בהשתתפות עשרות פעילים.

 

להרשמה: salmahebi@gmail.com