קונצנזוס מהליכוד ועד מרצ: מצדדים בהתקפות האמריקאיות על סוריה

קונצנזוס מהליכוד ועד מרצ נוצר במהלך סוף השבוע: מצדדים בהתקפות האמריקאיות על סוריה. השר ישראל כץ אמר הבוקר (ראשון) שהתקיפה האמריקאית בסוריה היא אזהרה לנשיא אסד ולאיראן. בשיחה עם אריה גולן ביומן הבוקר של רשת ב' אמר כץ כי תחת משטר אובמה "לא הייתה באזור מטרייה מעצמתית וכעת כל זה עומד להשתנות". כץ אמר שאסור לישראל להסכים לנוכחות איראנית בסוריה.

 2017-04-09_182227

יצוין שסגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, טלפן אתמול אל ראש הממשלה נתניהו והודה לו בשמו של הנשיא טראמפ על "התמיכה האיתנה של ישראל בפעולה האמריקנית בסוריה". פנס גם עדכן את נתניהו בפרטי התקיפה ובתוצאותיה.

גם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון אמרה אמש (מוצ"ש) בתגובה לתקיפה האמריקנית בסוריה כי "כשמתרחשים פשעים נגד האנושות לעולם אסור לעמוד מנגד, וטוב עשה טראמפ כשהגיב והבהיר ששימוש בנשק כימי לא יעבור". לדברי ח"כ גלאון, "המבחן שלו יהיה במידת המחויבות האמריקנית לסיום המלחמה בסוריה והגנה על אזרחים אפילו במחיר עימות עם רוסיה, ולא רק בתגובה למדיניות של אובמה אלא בגיבוש אסטרטגיה מדינית מול המעורבות של רוסיה בסוריה".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר אתמול כי "ינקוט עוד צעדים נגד סוריה אם יחייב המצב". כך הודיע טראמפ בהודעה ששיגר לקונגרס על התקפת הטילים על סוריה. במכתב שנשלח ליושב ראש בית הנבחרים פול ראיין יומיים לאחר התקיפה הסביר טראמפ כי הורה על התקיפה "כדי להפחית ביכולתו של הצבא הסורי לעשות עוד תקיפות כימיות".