קונפדרציית האיגודים הבינלאומית בה חברה ההסתדרות תוקפת בחריפות את עסקת המאה

הקונפדרציה הבינלאומית של האיגודים המקצועיים ((ITUC, בה חברה ההסתדרות, תקפה בחריפות את עסקת המאה שרקחו הנשיא דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו. בהודעה שפורסמה אתמול (שישי) נאמר כי "התכנית מהווה פגיעה קשה בזכויות הפלסטינים ובכבודם".

מפגינים פלסטינים נגד תכנית טראמפ, אתמול, ליד רמאללה (צילום: סוכנות הידיעות סין החדשה)

עוד מאשימה הקונפדרציה הבינלאומית בה חברים איגודים מקצועיים ביותר מ-150 מדינות כי "אין בתכנית היסודות לקידום השלום והצדק. אין בה דיאלוג או דושיח כלשהו עם הפלסטינים גם הרשות הפלסטינית מתנגדת לה". נשיאת הקונפדרציה, שאראן בורו, אף הדגישה ש"התכנית המוצעת נותנת גושפנקא להתנחלויות שהוקמו בשטחים הפלסטינים הכבושים, שוללת את הכרת מזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית ואף מותירה ללא אזרחות מאות אלפי ערביםפלסטינים תושבי ישראל. אין שום סיכוי להקמת מדינה פלסטינית אם הדבר יהיה תלוי בארה"ב ובישראל". עוד הביעה בורו סולידריות עם הפדרציה הפלסטינית של האיגודים המקצועיים. "הצעד ההכרחי והנכון שיש לנקוט כעת הוא סיום הכיבוש, מימוש הקמתה של מדינה פלסטינית בצידה של ישראל בגבולות 67 – על בסיס החלטות האו"ם 242 ו-338 וירושלים המזרחית כבירה", הדגישה.

יצוין שההסתדרות, חרף העובדה שהתכנית עלולה לפגוע באזרחותם של רבבות מחבריה הערבים תושבי המשולש, לא פרסמה כל הודעת גינוי בעקבות חשיפת התכנית האימפריאליסטית. אשתקד היא אף סירבה לגנות את חוק הלאום הגזעני המפלג את מעמד העובדים. היא גם מגינה על מדיניות הכיבוש של ממשלת הימין בפורומים הבינלאומיים ולוקחת חלק במימוש המדיניות הניאוליברלית של נתניהו ושריו לאחרונה היא אף אפשרה את הפרטת נמל חיפה.