קולומביה: שבעה מפגינים נהרגו בידי כוחות הביטחון בעת מחאות ענק נגד אלימות המשטרה

שבעה מפגינים נהרגו היום ואמש במחאות בבירת קולומביה, בוגוטה, בעקבות מותו של עצור שחושמל על ידי המשטרה באמצעות אקדח טייזר. סרטון בו העצור, עו"ד חבייר אורדונז בן ה-46, נשמע מתחנן "בבקשה, לא עוד" בזמן שהשוטרים מהממים אותו עם האקדח לפחות חמש פעמים, הופץ ברשתות החברתיות והביא למחאות אלימות במסגרתן הושחתו 46 תחנות משטרה ועשרות אוטובוסים. ארגוני לזכויות האזרח מסרו כי נרשמו עוד 145 פצועים רובם מירי משטרתי. רשת הטלוויזיה "טלסור" מסר עוד כי הפגנות גם נערכו בערים מדיין, קאלי ונייבה

מפגינים נגד אלימות המשטרה, אמש, בבוגוטה. אחד המפגינים מחזיק בידו דגל קולומביה מוכתם בדם עם הכיתוב "הם הכתימו את הדגל שלך" (צילום: טלסור)

בסוף נובמבר 2019 שלושה בני אדם נהרגו בידי שוטרים במהלך הפגנות המחאה שהתרחשו ברחבי קולומביה מאז יום חמישי. נתיבי תחבורה מרכזיים בבירה בוגוטה נחסמו לתנועה. יותר מ-250 אלף הפגינו אז בבוגוטה במטרה להביע את אי שביעות הרצון הגובר מהממשל של נשיא קולומביה הימני והפרואמריקאי איוואן דוקה. זאת לאור הרפורמות הכלכליות הניאוליברליות שהוא מעוניין להנהיג במדינה. כמו כן, המפגינים זעמו על אוזלת היד של הממשלה בטיפול בשחיתות וכן על מקרי רצח של פעילי זכויות אדם במדינה. הנשיא דוקה הורה אז, וגם אתמול, על עוצר בבירה בוגוטה.