קובץ נתונים חדש של פורום דו-קיום חושף את האפליה המתמשכת נגד הבדואים

קובץ נתונים חדש, שפורסם לאחרונה, של פורום דוקיום בנגב חושף את האפליה המתמשכת נגד הקהילה הערביתבדואית בנגב. בקובץ נתונים סטטיסטיים, דו"ח שמציג את הפערים הרחבים בין הקהילה הבדואית לחברה בישראל במגוון של תחומים, בהם חינוך, תעסוקה, מדדים סוציוכלכליים, תכנון ועוד.

2017-02-18_144944

משמרת מחאה נגד הריסת הכפר אל עראקיב בנגב (צילום: פורום דוקיום)

יצוין שביום ראשון האחרון הצביעה ממשלת ישראל על תכנית בת חמש שנים במסגרתה יושקעו 3 מיליארד שקלים לקידום הקהילה הבדואית. לדברי הפורום "בעוד שלתכנית מספר מרכיבים חיוביים, יש בה שתי בעיות עיקריות. האחת, היא מתעלמת מתושבי הכפרים הבלתי מוכרים בנגב, המהווים כשליש מהקהילה, בכך שכל תקציביה מיועדים להשקעה ביישובים המוכרים ובעיירות. השנייה, היא קושרת בין השקעה בנושאים כלכליים וחברתיים לבין הגברת האכיפה של בניה 'בלתי חוקית', שממילא נהנית ממשאבים רבים".

מהפורום נמסר עוד כי "חיזוק האכיפה לשם הפעלת לחץ על תושבי הכפרים לעבור אל העיירות והתניית תקציבים בכך, רק יעמיקו את משבר האמון המתמשך בין הקהילה הבדואית למדינה. במקום להגיע לפתרון מוסכם וצודק בשיתוף עם הקהילה הבדואית, ממשיכה הממשלה לכפות מדיניות של ריכוז ולקשור כל תקציב שראוי שיושקע בקהילה באכיפה מוגברת" (על תכנית החומש ר' ידיעה נוספת שפורסמה היום באתר מק"י).

לדו"ח המלא: לחצו כאן