קובה שולחת רופאים כדי להיאבק בנגיף האבולה… וארה"ב משגרת חיילים

"העולם לוטש עיניים לעבר ארה"ב שתוביל את המאבק באבולה, וארה"ב מקבלת את האחריות". הוא הוסיף כי הסיכוי שהנגיף יתפשט לארה"ב נמוך ביותר. "אם ננקוט בצעדים הדרושים, נוכל להציל חיים, אבל עלינו לפעול מהר", אמר בשבוע שעבר נשיא ארה"ב, ברק אובמה.

2014-09-18_223402

משלחת רפואית קובנית כפי שצולמה בבירה הוואנה עם שובה מאפריקה (צילום: פרנסה לטינה)

עוד מסר אוב מה כי "אלפי החיילים האמריקאים שיישלחו לליבריה יעסקו בניית מרפאות והכשרת אנשי צוות לזיהוי הנגיף ובידודו. הכוח האמריקאי יקים מטה בבירה מונרוביה ויתאם משם את המשך העברת הסיוע למדינה מגורמים בינלאומיים שונים".

במקביל מסרה ממשלת סין כי תשלח לסיירה ליאון מעבדה ניידת עם 59 טכנאים, אפידמיולוגים ואחיות מהמרכז שלה למניעה ופיקוח על מחלות מדבקות, והם יצטרפו ל-115 אנשי הצוות הרפואי שכבר עובדים במדינה זו. אך משלחת הסיוע הגדולה (ביחס למספר תושבי המדינה) תהיה של קובה. הממשלה בהוואנה הודיעה כי 165 מומחים ועובדי סיוע מטעמה יישלחו אף הם לסיירה לאון. בהודעה לעיתונות של ארגון הבריאות העולמי (WHO) נמסר כי "קובה ידועה בכל העולם בגלל ניסיונה הרב בהכשרת צוותים רופאים ואף לשגר משלחות סיוע בכל מקום בעולם. כ-50 אלף עובדי רפואה ב-66 מדינות ובהם רופאים ואחיות, הוכשרו בקובה".

עוד על הסיוע הקובני למיגור נגיף האבולה הקטלני:

http://www.who.int/features/2014/cuban-ebola-team/en

http://news.sciencemag.org/africa/2014/09/cuba-commit-large-health-corps-ebola-fight