קבוצת הורים ישראלים התארגנה כדי להיאבק במעצרי הילדים הפלסטינים

קבוצת הורים ישראלים התארגנה כדי להיאבק בתופעה הנרחבת של מעצרי הילדים בגדה המערבית וירושלים המזרחית שתחת כיבוש, ולמען זכויות של קטינים פלסטינים בהליך הפלילי.

2019-02-23_165643

"הרשויות בישראל מחזיקות מדי חודש מאות ילדים פלסטינים במעצר או במאסר, רבים מהם בני 15 ומטה. רוב הנערים נשארים במעצר עד תום ההליכים, שמייצר עליהם לחץ עצום להודות במעשים בסמגרת הסדרי טיעון. החשד העיקרי בגינו נעצרים קטינים פלסטינים הוא עבירת יידוי אבנים", נמסר. לדבריהם ישראל אינה עומדת בדרישות המשפט הבינלאומי בנוגע למעצרי קטינים פלסטינים ומפרה את זכויותיהם באופן מערכתי ושגרתי. המעצר, שמלווה פעמים רבות בפריצה לבתים באמצע הלילה ובאלימות פיזית ומילולית, הוא חוויה טראומטית לילדים ולבני משפחותיהם.

קבוצת הורים נגד מעצרי ילדים פועלת לחשיפתה של תופעת מעצרי קטינים פלסטינים, ולצמצום בפגיעה האלימה והשיטתית בזכויותיהם, החותרת תחת עקרון טובת הילד. "אנו פועלים לקידום ההגנות להן זכאים הקטינים, בהתאם לעקרונות האמנה הבינלאומית לזכויות הילד. בניגוד לקטינים פלסטינים, קטינים ישראלים אינם נשארים במעצר עד תום ההליכים, למעט במקרים חריגים. קטינים ישראלים יהודים החיים בשטחים הכבושים נהנים מזכויות רבות בהליך הפלילי, שנמנעות מקטינים פלסטינים. מתקיימת אפליה ממוסדת, מערכתית ומכוונת, הננקטת כלפי קטינים פלסטינים רק בשל השתייכותם הלאומית".
"
מעצרי הילדים הנרחבת הורסים את עתידם של מאות ואלפי ילדים ברחבי השטחים הכבושים, ומקטינה את הסיכוי לעתיד של שלום. מדובר בחלק ממערך השליטה והדיכוי המופעל על החברה הפלסטינית, שנועד להרתיע ולשבור קהילות הנאבקות על זכויותיהן", הדגישו .המפגש יתקיים ביום חמישי הקרוב, 28 בפברואר, בשעה 20:00 בקרן רוזה לוקסמבורג, שדרות רוטשילד 11, תלאביב.

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/681785345557111