קבוצות במחאה נגד נתניהו קוראות לשוב ולהפגין בצאת החג ליד מעון רה"מ ברחוב בלפור

קבוצות במחאה נגד נתניהו קוראות לשוב ולהפגין מחר בערב (ראשון) בצאת החג ליד מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. יצוין שהמשטרה, משרד הבריאות ומשרד המשפטים, פרסמו אתמול את המתווה שגיבשו לקיום ההפגנות במהלך הסגר. "ככל זכות יסוד, זכות ההפגנה אינה זכות מוחלטת וניתן לפגוע בה כדי לשמור על זכויות חוקתיות אחרות ואינטרסים ציבוריים חשובים ", מסרו.

מלבד שמירה על ריחוק חברתי ועטיית מסכה, הוחלט כי המפגינים יוגבלו לקבוצות של 20 בני אדם. "כתוצאה מכך, גודל מקום ההפגנה עלול להגביל את כמות הקבוצות שיכולות להיכנס בכדי לעמוד במתווה המרחק", נמסר. "לנוכח זאת, משטרת ישראל תיערך בהתאם על מנת לאפשר למשתתפי הפגנה לשמור על כללים אלו, בין היתר באמצעות הגדלת השטח המיועד להפגנה". כמו כן, הוחלט כי המארגנים ימנו סדרנים מבין המפגינים שישמרו על הקפדת הכללים. "מארגני הפגנות יתבקשו למנות סדרנים מבין המשתתפים שתפקידם להזכיר למפגינים את הכללים האמורים, ולסייע בחלוקה לקבוצות עם מרחק מסוים ביניהן", לשון ההודעה.

מתנועת המחאה "קריים מיניסטר" הגיבו להחלטת הממשלה ומסרו ש"גורמי האכיפה והבריאות קבעו, שחור על גביי לבן, שאין להגביל כלל את ההפגנות, והדגישו את חשיבות ההגנה על זכות הציבור להפגין. ההפגנות הן התשובה הטובה ביותר לחוסר האמון הציבורי, ולכישלון הקולוסאלי של הנאשם, שהטיל עלינו סגר פוליטי שלא יוריד את התחלואה ויהרוס את הכלכלה. אנו קוראים לציבור להגיע בהמוניו בראשון בערב לבלפור תוך הקפדה יתרה על ההנחיות."

לעומת זאת, הודיעה תנועת הדגלים השחורים כי לא תשתתף בהפגנות ההמוניות מול מעון ראש הממשלה בירושלים בזמן הסגר. "מדינת ישראל נכנסת לסגר השני, סגר שכל כולו כישלון מוחלט של בנימין נתניהו", נכתב בהודעה מטעמם. "'סגר נתניהו' הוא תוצאה של נאשם בפלילים שמכהן כראש ממשלת ישראל שעסוק מבוקר עד ערב בענייניו האישיים הכוללים מטוסים פרטיים, הטבות מס ותקיפת מערכות הצדק של מדינת ישראל כדרך להימלט מעשיית צדק על פשעיו". פעילי התנועה הפגינו במאות גשרים ביום חמישי האחרון, ערב החג.