צרות בצרורות: נתניהו הפסיד שליש מהמצביעים, אין לו רוב ומשפטו מתחדש ביום ב'

אומרים שצרות באות בצרורות; כזה הוא מצבו של בנימין נתניהו. בבחירות שנערכו בשבוע שעבר ברחו לו כשליש מהמצביעים, וחרף הרוב הברור שהשיגו מפלגות הימין בבחירות (ר' עמ' 5 בגיליון השבוע של "זו הדרך") הוא אינו מצליח להרכיב קואליציה יציבה – זו הפעם הרביעית ברציפות. בשבוע הקרוב צפויים לו עוד שני מעמדים מביכים עד מאוד.

ביום שני עליו להופיע בפני נשיא המדינה, ראובן ריבלין, במסגרת סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת, שלאחריו יטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת. אבל לח"כ נתניהו, ראש ממשלת המעבר, אין רוב – חרף כל הטריקים והשטיקים – כולל פנייה למפלגת רע"מ. ממש באותו יום הוא אמור להתייצב להמשך משפטו. אך הפעם תוקדש ישיבת בית המשפט לדיון בהוכחות והפיות ייפתחו.

השבוע נתניהו לא הצליח (שוב!) לכנס את ממשלתו. ברור לביבי שמדינת ישראל מתגלגלת במהירות לסבב חמישי של בחירות, והוא מעוניין להחיש את רכישתם של חיסונים נגד קורונה בכ-7 מיליארד שקל "כהוצאה חוץ-תקציבית", אחרי שהוא עצמו תקע את אישור התקציב.

שר האוצר ישראל כ"ץ נשלח להתחנן בפני שר הביטחון בני גנץ כדי שזה יאפשר את כינוס ישיבת הממשלה. "חייבים לנתק את ניהול ענייני הבריאות והכלכלה בתקופת מעבר מהמחלוקות הפוליטיות שקיימות ועוד יהיו", הפטיר. אולי כ"ץ רוצה לנתק את הבריאות מהכלכלה ומהפוליטיקה, אבל היה זה דווקא נתניהו שקשר קשר בל-ינותק ביניהן. בסיכום: בחודשים הקרובים צפויים שיתוק וניתוק. שיתוק הממשלה והעמקת ניתוקה מצרכי החברה. חייבים לחדש את המחאה ההמונית ברחובות – ומהר ככל האפשר.