צעיר פלסטיני נורה למוות בידי שוטרי מג"ב במחסום אבו דיס

שוטרי מג"ב ירו אתמול (שלישי) למוות בנהג פלסטיני במחסום אבו דיס, מפני שחשדו שניסה לדרוס אותם כך מסרה דוברות המשטרה. בהודעה נכתב ששוטרת מג"ב נפצעה באורח קל בתקרית. אך קרובי משפחתו של ההרוג, אחמד עריקאת, מסרו אמש לעיתונות הפלסטינית שלא ייתכן שהוא ניסה לדרוס את השוטרים, מפני שהתקרית אירעה כמה שעות לפני חתונתה של אחותו וכחודש לפני חתונתו.

מחסום אבו דיס לאחר שנורה למוות הצעיר הפלסטיני בידי שוטרי מג"ב (צילום: המשטרה)

בהודעת דוברות המשטרה נאמר כי השוטרים במחסום ירו מספר כדורים לעבר עריקאת, וכעבור זמן קצר נקבע מותו. השוטרת שנפצעה פונתה לבית החולים הדסה הר הצופים. אך הבוקר חשף ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת): "מעל 50 דקות דימם על הכביש אחמד עריקאת בערב חתונתה של אחותו". לדבריו "לא עבר חודש מהרצח בדם קר של איאד אלחלאק ואמש עוד מקרה שהולך ומתברר כהוצאה להורג. אלו לא עשבים שוטים, זו מדיניות הכיבוש להרוג פלסטינים ולהמציא צידוקים אחר כך. אם המשטרה תמשיך להסתיר את הווידאו המלא, נדע שמדובר ברצח".

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) הגיבה על ירי כוחות המשטרה באחמד עריקאת ואמרה "הצעיר היה בדרכו לאסוף את אמו ואחיותיו מסלון כלות לרגל חתונתה של אחותו הערב, וחודש לפני חתונתו שלו. נורו לעברו 'מספר יריות' שגרמו למותו. זאת לא טעות אנוש, גם לא רשלנות, ואפילו לא יד קלה על ההדק. זה רצח. זו הוצאה שיטתית להורג כשכל פלסטיני הוא יעד לגיטימי", אמרה.

סרטון אחמד עריקאת גוסס במחסום אבו דיס לאחר שנורה בידי שוטרי מג"ב:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/655682141713593/

עוד למותו של איאד אלחלאק בגיליון "זו הדרך" 25 (עמ' 5):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/06/G25_2020.pdf