צעירה בת 19 התייצבה בלשכת הגיוס בתל השומר והצהירה על סירובה להתגייס

סרבנית המצפון נועה גור גולן התייצבה אתמול (חמישי) בלשכת הגיוס בתל השומר, והצהירה על סירובה להתגייס – ונשפטה לחמישה מחבוש. בתום תקופת כליאה זו היא צפויה להתבקש להתייצב לגיוס פעם נוספת, אך היא מתכוונות להמשיך לעמוד על סירובה וצפויה למעצרים נוספים.

2017-07-13_231413

גור גולן, בת 19 מנתניה, מסרבת להתגייס בשל אמונתה הפציפיסטית באיאלימות, ומשום שהיא מאמינה שעליה לפעול באופן אקטיבי להפחתת האלימות ולכינון השלום. היא עמדה כבר פעמיים מול ועדת מצפון אך בקשתה לפטור מטעמי מצפון נדחתה. היא דורשת להכיר בבחירתה המצפונית שלא להתגייס ולעשות שירות אזרחי או לאומי חלופי, ומוכנה לשלם את המחיר הצפוי – כליאה ממושכת.

בהצהרת הסירוב שלה כתבה גור גולן: "כשהייתי קטנה תמיד חלמתי להיות טייסת בצה"ל. היום אני בת 19, והגוף כואב לי מעצם המחשבה לקחת חלק בארגון כוחני כלשהו. הערכים על פיהם חונכתי – ציות לחוק ותרומה לחברה – חייבים להתקיים לצד ערכים אחרים בהם אני מאמינה בכל ליבי – קדושת חיי אדם באשר הוא אדם והתנגדות לאלימות. אני רואה בסירוב שלי כצעד אקטיבי, הצגת אלטרנטיבה למציאות האלימה בה התרגלנו לחיות. למען ביטחון אמיתי, אני מאמינה שחייבת להיות דרך אחרת."

עשרות תומכים ובני משפחה, ביניהן פעילות רשת "מסרבות", ליוו אותה אתמול בהפגנת תמיכה מול הבקו"ם. לקראת התייצבותה וכניסתה לכלא. ההפגנה היא יוזמה של מסרבות – רשת סרבנות פוליטית, המלווה את הצעירה בסירובה.